ppc چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

ppc چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

30 بهمن 1399

اول، ما باید PPC را تعریف کرده و یک درک اساسی از چگونگی کار تبلیغات PPC  بیایید شروع کنیم


PPC چیست؟


PPC مخفف کلمه ی Pay Per Click میباشد.


PPC stands برای پرداخت به ازای هر کلیک، مدلی از بازاریابی اینترنتی است که در آن آگهی دهندگان هر بار که یکی از تبلیغات آن‌ها کلیک می‌شود، هزینه پرداخت می‌کنند. در اصل، این راهی برای خرید بازدیدها از سایت شما ، جایگزین  تلاش برای "کسب درآمد" به صورت ارگانیک است.


تبلیغات موتور جستجو یکی از محبوب‌ترین شکل‌های تبلیغ است. این کار به تبلیغ کنندگان اجازه می‌دهد تا برای تبلیغ آگهی در لینک‌های تحت حمایت موتور جستجو، زمانی که فردی بر روی یک کلیدواژه که مربوط به عرضه کسب‌وکار آن‌ها است، اقدام کند. به عنوان مثال، اگر ما بر روی نرم‌افزار PPC چیست اقدام کنیم، تبلیغ ما ممکن است در نقطه‌ای بسیار بالا در صفحه نتایج گوگل ظاهر شود.


هر بار که تبلیغ ما کلیک می‌شود، یک بازدیدکننده به وب سایت ما می‌فرستد، ما باید هزینه جستجو را با هزینه کمی پرداخت کنیم. زمانی که PPC درست کار می‌کند، هزینه جزئی است، چون این بازدید بیش از آنچه که شما برای آن هزینه می‌کنید ارزش دارد. به عبارت دیگر، اگر هزار تومان برای یک کلیک پرداخت کنیم، اما این کلیک منجر به فروش سه میلیون توان می‌شود، پس ما سود هنگفتی به دست آوردیم.


افراد زیادی وقت خود را صرف ساخت یک کمپین winning PPC میکند: از تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی مناسب، سازماندهی این کلمات کلیدی در کمپین های سازمان‌یافته و گروه‌های تبلیغاتی، برای تشکیل صفحات فرود PPC که برای تبدیل‌های PPC بهینه شده‌اند. موتورهای جستجو به آگهی دهندگان پاداش می‌دهند که می‌توانند با شارژ هوشمندانه و با کلیک برای تبلیغ روی هر گزینه کلیک کنند. اگر آگهی‌های شما و صفحات مقصد مفید هستند و برای کاربران رضایت‌بخش است، گوگل به ازای هر کلیک، شما را شارژ می‌کند و منجر به سود بیشتر برای کسب و کارتان می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید از PPC استفاده کنید، مهم است یاد بگیرید چطور این کار را درست انجام دهید.