اهمیت تگ ها در سئو بخش سوم

اهمیت تگ ها در سئو

اهمیت تگ ها در سئو بخش سوم

1398/4/23

تگ پیوند Rel


همانطور که در بخش دوم گفتیم بسیاری از تگ ها در بهینه سازی وب سایت بسیار تاثیر گذار می باشد، در ادامه مقاله اهمیت تگ ها به این موضوع میپردازیم.


برچسب لینک استاندارد یک راه برای گفتن موتورهای جستجو است که نسخه اصلی را در نظر بگیرید و دوست دارند با موتورهای جستجو شاخص شده و توسط مردم پیدا شوند.
معمولا در مواردی استفاده می‌شود که یک صفحه تحت تصدی نشانی‌های اینترنتی مختلف موجود باشد، یا چندین صفحه مختلف دارای محتوای بسیار مشابهی هستند که همین موضوع را پوشش می‌دهند.


محتوای تکراری داخلی به اندازه ی محتوای کپی نشده تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد، چون معمولا هیچ قصد فریبکارانه ای در پشت آن وجود ندارد. با این حال ممکن است به یک منبع سردرگمی برای موتورهای جستجو تبدیل شود: مگر اینکه شما نشان دهید این URL کسی است که ترجیح می‌دهید با آن رتبه دهی، موتورهای جستجو ممکن است آن را برای شما انتخاب کنند.


URL که انتخاب شده بیشتر بارگیری می شود در حالی که بقیه پشت سر گذاشته می‌شوند. شما می‌توانید ببینید در حالی که تقریبا هیچ خطر جریمه وجود ندارد، چنین حالتی از امور زیاد بهینه نیست.


یکی دیگر از مزایای آن این است که ارائه ی یک صفحه برای ردیابی آمار اجرا در ارتباط با محتوا آسان‌تر می‌شود.


همچنین استفاده از یک rel = canonical برای محتوای تکراری به گوگل کمک می‌کند تمام تلاش‌های شما را تثبیت کرده و سیگنال‌های لینک را از نسخه‌های این صفحه به فرد ارجح ارسال کند. این جایی است که استفاده از برچسب استاندارد می‌تواند به شما کمک کند تلاش SEO را در یک جهت هدایت کنید


پس میتوان از بهترین روش‌ها به موارد زیر اشاره کرد:


استفاده از صفحات با محتوای مشابه در رابطه با همان موضوع.
صفحات تکراری که در زیر نشانی‌های اینترنتی متعدد موجود هستند.
نسخه‌های قبلی همان صفحه را با Sessions ID یا سایر URL هایی که بر محتوا تاثیر ندارند قرار دهید.


 


نشان‌گذاری شمای


Schema یک زبان نشانه‌گذاری مشترک است که توسط موتورهای جستجو شناسایی شده‌است و اجازه می‌دهد که شما داده‌ها را به روش منطقی سازماندهی کنید. این اواخر به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین underrated روی لب‌های همه قرار گرفته‌است.


یک "وب معنایی" یک وب معنایی است، که در آن تمرکز تمرکز از موارد کلیدی کلمات کلیدی و backlinks به تنهایی به مفاهیم پشت آن‌ها و روابط بین این مفاهیم تبدیل می‌شود. نشانه‌گذاری داده‌های ساختاری دقیقا همان چیزی است که به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا نه تنها محتوای آن را بخوانند بلکه درک کنند که کلمات خاصی به چه چیزی مرتبط هستند.


SERP ها آنقدر تکامل‌یافته اند که ممکن است حتی نیازی نداشته باشید که از طریق نتایج برای پاسخ به سوال تان کلیک کنید. اما اگر یکی از آن‌ها در حال کلیک است، یک تکه ثروتمند با یک قیمت ۵ ستاره، محدوده قیمت معین، وضعیت سهام، ساعات کاری و یا هر چیزی که برا خود مفید است بسیار محتمل است که یک نظر را جلب کند و بیشتر از یک نتیجه متن ساده به نظر برسد.


برچسب‌های شمای اختصاص یافته تا برخی از عناصر صفحات مشخص، SERP را در مورد اطلاعاتی که برای کاربران مفید و جذاب است، غنی کنند. و به عنوان مثال، فاکتورهای رفتاری کاربر مانند CTR و سرعت بازتاب به این که چگونه موتورهای جستجو تصمیم می‌گیرند سایت شما را رتبه‌بندی کنند، بالا می‌رود.


به دنبال بهترین روش‌های SEO، می‌توانید:


شمای موجود در schema.org را مطالعه کنید.
یک پلن از مهم‌ترین صفحات خود ایجاد کنید و درباره مفاهیم مربوط به هر کدام تصمیم‌گیری کنید.
اجرای دقیق نشانه‌گذاری (با استفاده از زبان نشانه‌گذاری ساخت‌یافته مبتنی بر باند در صورت نیاز).
به طور کامل این نشانه‌گذاری را مورد آزمایش قرار دهید تا مطمئن شوید که درست یا نادرست نبوده است.


 


متا تگ های رسانه اجتماعی


نمودار آزاد در ابتدا توسط فیس بوک معرفی شد تا به شما اجازه دهد که چگونه یک صفحه زمانی که در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد را کنترل کنید. هم اکنون توسط گوگل + و LinkedIn به رسمیت شناخته می‌شود. کارت‌های توئیتر پیشرفت مشابهی را ارائه می‌دهند، اما به طور انحصاری به توئیتر گفته می‌شوند.


با استفاده از این تگ های رسانه‌ای اجتماعی می‌توانید اطلاعات کمی در مورد صفحه خود به شبکه‌های اجتماعی ارائه کنید. با افزایش ظاهر، شما می‌توانید صفحه مشترک را بیشتر حرفه‌ای و دعوت کنید، و احتمال کلیک روی آن را افزایش داده و آن را بیشتر به اشتراک بگذارید. این یک چارچوب بسیار مهم نیست، اما مطلقا هیچ چیز برای از دست دادن یک، با چند مزیت بالقوه نیست.


برای اطمینان از اینکه صفحات شما زمانی که در سطح رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شوند، خوب به نظر می‌رسند، بهترین کار انجام موارد زیر خواهد بود:


متاداده مربوطه و مرتبط با استفاده از پروتکل نمودار باز را اضافه کرده و URL هایی را امتحان کنید تا ببینید چگونه نمایش داده خواهند شد.
کارت‌های توئیتر را تنظیم کنید و یک‌بار آن‌ها را تایید کنید.


 


Viewport متا تگ



تگ متا Viewport به شما این امکان را می‌دهد که چگونه یک صفحه را پیکربندی کرده و روی هر وسیله‌ای نمایش داده شود. به طور معمول، تگ زیر به شکل زیر خواهد بود:


 


در جایی که "width=device-width" عرض صفحه با عرض صفحه در پیکسل مستقل مطابقت داشته باشد، و "مقیاس اولیه = ۱" یک رابطه ۱: ۱ رابطه بین پیکسل های CSS و پیکسل های مستقل را ایجاد می‌کند و جهت نمایش را در نظر می‌گیرد.


برچسب متا viewport هیچ ارتباطی با رتبه‌بندی‌ها به طور مستقیم ندارد، اما با توجه به تنوع وسایلی که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرند و تغییر قابل‌توجه نسبت به مرورگر موبایل، هیچ ربطی به رتبه‌بندی‌ها ندارد.


همانند بسیاری از تگ های بالا و ترفند ها، مراقبت از آن توسط کاربران مورد تقدیر قرار خواهد گرفت (یا به احتمال زیاد، مراقبت از آن کاهش نخواهد یافت)، و نرخ‌های بازتاب و CTR شما منعکس‌کننده تلاش‌های کوچکی است که شما بر طبق آن انجام می‌دهید.


نتیجه‌گیری


برای اینکه بیشتر استراتژی خود را به دست آورید، ترفند کوچکی که به تصویر بزرگ اضافه می‌شود را فراموش نکنید.
اما در حال حاضر، برخی برچسب‌ها هنوز هم باید وجود داشته باشند در حالی که طبقه‌بندی صفحه شما را می‌سازند؛ برخی دیگر حیاتی نیستند، اما می‌توانند به شما اجازه دهند که یک کار پولساز را جلوتر از رقبایی که به خودشان زحمت نمیدهند، قرار دهید.
تغییرات کوچکی که تجربه کاربر را بهبود می‌بخشد و به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا سایت شما را بهتر درک کنند، توسط هر دو طرف مورد تقدیر قرار خواهد گرفت و قطعا در دراز مدت پرداخت خواهد شد.