اصول اساسی بهینه سازی سایت

اصول اساسی بهینه سازی سایت

18 بهمن 1399

صفحات اول را برای کاربران آماده کنید، نه موتورهای جستجو.


کاربران خود را فریب ندهید.


از دوز و کلک برای بهبود رتبه‌بندی موتور جستجو اجتناب کنید. یک روش خوب این است که آیا شما احساس راحتی می‌کنید و توضیح می‌دهید که چه کاری برای یک وب سایت گوگل انجام داده‌اید. یک آزمایش مفید دیگر این است که بپرسیم، " آیا این به کاربران من کمک می‌کند؟ اگر موتورهای جستجو وجود نداشتند این کار را می‌کردم؟ "


به این فکر کنید که چه چیزی وب سایت شما را منحصر به فرد، باارزش و یا جذاب می‌کند.


چیزهایی که باید از آن‌ها دوری کنید:


محتویات ایجاد شده به طور خودکار تولید شد


مشارکت در طرح‌های لینک


ایجاد صفحات با محتوای اصلی یا بدون هیچ محتوای اصلی (به عنوان مثال کپی از جای دیگری)


Cloaking - تمرین نشان دادن crawlers های موتور جستجو محتوای متفاوت را نسبت به بازدیدکنندگان نشان می‌دهد.


متن و پیوندها


صفحات doorway - صفحات ایجاد شده برای رتبه‌بندی مناسب برای جستجوهای خاص به وب سایت شما.


خوب است که با راهنمای Webmaster گوگل بسیار آشنا باشید. برای آشنا شدن با آن‌ها زمان بگذارید.


در اینده از Webmaster بیشتر با هم صحبت خواهیم کرد.


در سایت خود مطالب روشن، عمیق، جذاب و آسان فراهم کنید.


عناوین صفحه را واضح و مرتبط نگه دارید.


لینک‌ها به عنوان علامتی از محبوبیت و links های Bing محسوب می‌شوند که به صورت ارگانیک پرورش یافته‌اند.


نفوذ اجتماعی و سهام اجتماعی، سیگنال‌های مثبت هستند و می‌توانند تاثیر زیادی بر چگونگی رتبه شما در دراز مدت داشته باشند.


سرعت صفحه به همراه یک تجربه مثبت و مفید برای کاربران مهم است.


از ویژگی‌های alt برای توصیف تصاویر استفاده کنید تا بینگ بتواند محتوای آن را بهتر درک کند.


چیزهایی که باید از آن‌ها دوری کنید:


محتوای مویرگی، صفحات نمایش اغلب آگهی‌ها یا لینک‌های وابسته را نشان می‌دهد، و یا این که بازدیدکنندگان را به سایت‌های دیگر هدایت کند، رتبه خوبی نخواهد داشت.


تاکتیک های لینک که هدفشان پر کردن تعداد و ماهیت لینک‌های ورودی مانند خرید لینک، شرکت در طرح‌های لینک است، می‌تواند منجر به شاخص گذاری شود.


اطمینان حاصل کنید که ساختار نشانی اینترنتی کاملا تمیز، مختصر و بدون کلمه وجود دارد. پارامترهای پویا می‌توانند نشانی‌های اینترنتی شما را کثیف کنند و باعث مشکلات محتوای کپی شوند.


نشانی‌های اینترنتی URLs، کوتاه، کلمات کلیدی را در صورت امکان، و اجتناب از نویسه‌های غیر کلامی تهیه کنید.


مخفی کردن پیوندها در Javascript / Flash / Silverlight؛ از اینها به خوبی نگهداری کنید.


محتوای تکثیر


آکنده از کلیدواژه


Cloaking - تمرین نشان دادن crawlers های موتور جستجو محتوای متفاوت را نسبت به بازدیدکنندگان نشان می‌دهد.


دستورالعمل‌های برای نمایش کسب‌وکار محلی خود در گوگل


اگر کاری که شما انجام می‌دهید کار SEO به صورت محلی انجام می‌شود، یا خارج از مغازه یا محرک برای ارائه خدمات به مشتریان، این کار برای لیست کسب‌وکار شما واجد شرایط است. برای کسب و کاره‌ای محلی مانند اینها، گوگل دستورالعمل‌هایی دارد که آنچه را که باید و نباید در ایجاد و مدیریت این لیست‌ها انجام دهد


 


دقت کنید که شما صلاحیت گنجاندن در شاخص کسب‌وکار گوگل را دارید؛ شما باید یک آدرس فیزیکی داشته باشید، حتی اگر آدرس خانه تان باشد، و یا در محل شما (مانند یک فروشگاه خرده‌فروشی)و یا در محل آن‌ها (مانند لوله‌کشی).


صادقانه و دقیق، تمام جنبه‌های داده کسب‌وکار محلی، از جمله نام، آدرس، شماره‌تلفن، آدرس وب سایت، مقوله‌های تجاری، ساعات کار، و دیگر ویژگی‌ها را نمایش دهید.


چیزهایی که باید از آن‌ها دوری کنید


ایجاد فهرست‌های تجاری گوگل برای entities که واجد شرایط نیستند


استفاده از هر کدام از اطلاعات مهم تجاری تان از جمله " پر کردن نام تجاری تان با کلمات کلیدی جغرافیایی یا سرویس، یا ایجاد لیست برای آدرس‌های جعلی.


استفاده از جعبه‌های PO یا دفاتر مجازی به جای آدرس‌های معتبر


سو استفاده از بخش بازبینی لیست کسب‌وکار گوگل، از طریق بازبینی‌های مثبت کاذب کسب‌وکار شما و یا جعلی کردن رقبای منفی رقیب تان


Costly، اشتباه‌ات جدید ناشی از شکست برای خواندن جزییات دقیق دستورالعمل‌های گوگل