تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی

نمونه کارها


تبلیغات کیلیکی چیست و چرا مهم میباشد ؟
دنیای بازار یابی آنلاین بخشهای مختلفی وجود دارد . در صنعت بازار یابی دیجیتالی نوعی از بازاریابی وجود دارد که آن را بازاریابی ppc می نامند .
Ppc مخفف paid per click یعنی پرداخت به ازای هر کلیک است و به همین دلیل این نوع تبلیغات کلیکی نامیده می‌شود؛ به عنوان مثال تبلیغات گوگل ادز هم از نوع تبلیغات کلیکی به حساب می‌آید که مخاطب با کلیک بر روی لینک شما یک هزینه برای شما انداخته و از حساب شما مقداری کسر می‌شود.
از بارزترین مثال‌های موجود برای تبلیغات کلیکی، تبلیغات اسپانسری گوگل در صفحات نتایج موتور جستجوی گوگل است.
این سیستم گسترده‌ی تبلیغاتی گوگلgoogle adwords نام دارد و دارای چندین بخش است که برخی از آن‌ها تبلیغات کلماتی در موتورهای جستجو، تبلیغات کلیکی در سایت‌های اشتراک ویدئویی مثال یوتیوب و همچنین در اپلیکیشن‌های موبایلی می‌باشند.
با تبلیغات کلیکی (ppc) دربهترین و پرطرفدارترین رسانه ها بدون شک شانس فروش شما چند برابر میشود .
نحوه عملکرد این نوع تبلیغات بسیار هوشمندانه است. درواقع تبلیغات کلیکی امروزی بر مبنای تبلیغات کلمات کلیدی پایه‌گذاری شده‌اند.
به همین دلیل این تبلیغات هوشمندانه خوانده می‌شوند که می‌توان آن‌ها را با سرعت زیاد و با دقت بالا و درست مطابق با کلمات کلیدی انتخابی سفارش داد.
شما به‌ازای تعداد کلیک‌هایی که خواهان دریافت هستید، مبلغی متناسب با آن را پرداخت کرده و سفارش خود را تکمیل می‌کنید. مثلاً اگر شما تبلیغ خود را برای 1000 کلیک سفارش داده باشید، به مقدار 1000 کلیک از آی‌پی‌های مجزا کلیک دریافت می‌کنید و به محض رسیدن تعداد کلیک‌ها به حدنصاب، تبلیغ شما حذف خواهد شد.
گوگل تبلیغ موردنظر شما را با کلمه کلیدی مخصوص به کسب‌و‌کار شما تطابق داده و در نتایج صفحاتی که کاربران اقدام به جستجو برای کلمات مشابه کرده‌اند به نمایش درمی‌آورد.
برای مثال شما خواهان سفارش دادن تبلیغی برای محصول خودتان هستید. مثلاً محصول موردنظر شما ساعت مردانه است. گوگل به‌صورت هوشمند و خودکار کلمه ساعت مردانه را با تبلیغ اصلی شما لینک می‌کند و هرجا در سطح موتور جستجوی گوگل شخصی کلمه ساعت مردانه و یا کلمات مشابه را جستجو کند.


انواع تبلیغات کلیکی چیست ؟
ماهیت وعملکرد تمامی تبلیغت کلیک تقریبا یکسان میباشد و همان طور که پیش از این اشاره شد با کلیک بر روی تبلیغات مرتبط با وب‌سایت، از شما مبلغی دریافت می‌شود.
تبلیغات کلیکی بنری یا Banner PPC Ads
تبلیغات کلیکی بنری یا Banner PPC Ads، شرکت‌های تبلیغاتی بنر تبلیغاتی شما را در پربازیدترین سایت‌های داخلی نمایش می‌دهند و به ازای هر کلیک مخاطبین بر روی بنر، از شما پول دریافت می‌کنند.
این روش تبلیغاتی، بسیار موثر است، زیرا معمولا بنر تبلیغاتی در سایت‌های زیادی به نماش درمی‌آید و و هر کاربری که جذب تبلیغات شما شود، بر روی بنر کلیک می‌کند و در نهایت به وب‌سایت شما هدایت می‌شود.
تبلیغات کلیکی درون برنامه ای یا In Application PPC Ads
یکی از روش های بسیار مناسب برای دیده شدن به وسیله تعداد زیادی از کاربران نرم افزار این است که شرکت‌های طراح و سازنده نرم افزار موبایل و کامپیوتر، معمولا فضاهایی از نرم‌افزار تولیدی خود را به تبلیغات اختصاص می‌دهند، تا علاوه بر جبران هزینه تولید، به کسب درآمد نیز بپردازند. بنر تبلیغاتی شما نیز می‌تواند در چنین فضاهایی به نمایش گذاشته شود.
تبلیغات کلیکی درون موتور های جستجو یا SERP Ads
قطعات همه کاربران این موضوع را میدانند که موتورهای جستجو از مهم‌ترین منابع ورود کاربران به وب‌سایت‌های مختلف هستند. به این شکل که کاربران با جستجوی برخی عبارات، که به آن‌ها «کلمات کلیدی» گفته می‌شود، به سایت موردنظر دسترسی پیدا می‌کنند.
موتورهای جستجو، نیز نتایج را در قالب تعداد زیادی صفحه به کاربر نمایش می‌دهند. وب‌سایت‌های تازه‌کار، معمولا به زمان زیادی نیاز دارند تا در صفحات اول و دوم نتایج جستجو نمایش داده شوند، اما از طرفی، اکثر کاربران تنها به نتایج صفحات اول تا سوم اکتفا می‌کنند و ممکن است به سایت شما برخورد نکنند.
موتورهای جستجو برای رفع این مشکل، روش تبلیغاتی با نام serp را طراحی کرده‌اند که عملکرد آن به این صورت است: شما یک یا چند کلمه کلیدی را انتخاب کرده و معادل تعداد کلیک موردنظر به موتور جستجو پول پرداخت می‌کنید.
با انجام این کار، در صورتی که کاربر عبارتی متشکل از کلمه کلیدی شما را جستجو کند، موتور جستجو علاوه بر نتایج جستجوی عمومی، وب‌سایت شما را نیز در صفحه اول یا دوم نتایج جستجو نمایش خواهد داد.
تبلیغات کلیکی ویدیویی یا Video PPC Ads
از بهترین متدهای تبلیغات کلیکی به‌شمار می‌رود و بسیاری بر این باورند که تاثیر تبلیغات ویدئویی بسیار بیشتر از سایر روش‌ها است.
در این روش، قبل از پخش ویدئو مورد نظر کاربر، یک تبلیغ ویدیویی یا بنری نمایش داده می‌شود که کاربر با کلیک بر روی آن، به وب‌سایت شما هدایت می‌شود. همچنین این تبلیغ می‌تواند درطول پخش ویدیو و در حاشیه نشان داده شود.

مزایای تبلیغات کلیکی
تنظیم زمان تبلیغات کلیکی
این امکان وجود دارد که شما تبلیغات خود را در ساعات خاصی از شبانه روز فعال نمایید. این تعیین وضعیت هم در تبلیغات گوگل و هم در سایت های آژانس تبلیغاتی قابل انتخاب بوده است.
پس اگر برای شما اهمیت دارد که کاربران تنها در زمان های مشخصی از شبانه روز با تبلیغ شما مواجه شوند، می توانید از این روش استفاده نمایید.
تنظیم موقعیت مکان
آپشن مثبت دیگری که در این نوع تبلیغات وجود دارد، امکان تعیین موقعیت مکانی برای نمایش تبلیغ است. از این طریق می توان تعیین نمود که تبلیغ شما تنها در شهرها و استان های خاصی نمایش داده شود.
هدفمند بودن
یکی از مهم‌ترین مزیت‌های تبلیغات کلیکی هدفمند بودن آن است. در تبلیغات کلیکی شما می‌توانید تنظیمات مختلف کمپین‌های کلیکی را بر اساس اطلاعاتی که از مخاطبان خود دارید، انتخاب کنید. به‌عنوان مثال، منطقه‌ای که مخاطبان در آن حضور دارند، دستگاهی که استفاده می‌کنند، اپراتور موبایلی که به آن‌ها سرویس می‌دهد .
قابلیت یادگیری
قابلیت آموزش و یادگیری تبلیغات کلیکی، یکی از دلایل محبوبیت و افزایش استفاده کسب‌وکارها از این روش بازاریابی است. به‌این ترتیب که، افراد متخصص فعال در تیم‌های بازاریابی شرکت‌ها، تصمیمات خود را براساس بر دانش و آموخته‌های خود اخذ می‌کنند. این موضوع در مقایسه با سایر روش‌های بازاریابی، مزیت مهمی تلقی می‌شود.


سخن آخر
یکی از ضروری ترین بخش ها برای راه اندازی یک کمپین بازار یابی دیجتال موفق و کامل تبلیغات کلیکی میباشد .
تبلیغات کلیکی یا پرداخت به ازای هر کلیک (PPC)، از محبوب‌ترین روش‌های تبلیغات در فضای آنلاین میباشد .
استفاده از روش تبلیغات کلیکی ممکن است باعث افزایش ترافیک سایت شما در یک بازه زمانی کوتاه شود اما این دلیل نمیشود که مشتریان شما افزایش یابد.

کلمات کلیدی : تبلیغات کلیکی

مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

فراموش نکنید، قبل از آنکه دیر شود باید اقدامی کنید. ما با ارائه‌ی مشاوره رایگان در جهت رشد کسب و کار شما، به شما نوید یک آینده‌ی روشن برای تجارت و سازمان شما را می‌دهیم. نگذارید رقیب شما، غفلت‌ها و حسرت‌ کارهای انجام نداده را به شما آموزش دهد.



مشاوره رایگان