فنی وب سایت | ارتقا وب سایت

فنی وب سایت | ارتقا وب سایت

نمونه کارها


ارتقا سایت / فنی سایت
به مجموعه روش ها و تکنیکهای بازاریابی آفلاین و آنلاین که باعث ، افزایش بازید وبسایت میشود .
چنین استراتژی هایی برای ایجاد ترافیک هدفمند (بازدیدکنندگانی که متناسب با بازار هدف شما هستند) به وب سایت شما طراحی شده اند، که برای یک کسب و کار ضروری است زیرا به تولید بیشتر خریداران احتمالی و فروش بیشتر یک محصول یا خدمات کمک می کند.
روش های موثر در ارتقا سایت چیست ؟
انتخاب URL مناسب
قبل از ایجاد وب سایت یا صفحه خود باید اول از همه URL آن را تعیین کنید. URL یا همان نام دامنه، در واقع همان چیزی است که کاربران آن را تایپ می کنند تا وارد صفحه سایت مورد نظر شما شوند. صفحه ای که در هنگام تایپ URL به کاربران نمایش داده می شود، یکی مهمترین نکات دررابطه با این موضوع این است که به راحتی نوشته و حفظ شود. به کار بردن کلمه کلیدی در URL، یکی از عوامل مهم ارتقا رتبه سایت است.
نام URL باید شامل نام اصلی کسب و کارتان باشد. البته نمی توان در نام دامنه صفحه اصلی نیز کلمات کلیدی را به کار برد و در واقع محدود است مثلا در سایت seokar.com، ما کلمه کلیدی seo را به کار برده ایم اما همانطور که می بینید کلمه اصلی با کلمه kar چسبیده است و تاثیر آنچنانی در گوگل ندارد. به جای آن باید کلمات کلیدی را در دیگر صفحات مانند مقاله ها به درستی به کار ببرید.
انتخاب عنوان یا title و متا تگ توضیحات مجزا برای هر صفحه
از دیگر موارد مهم دیگر که باعث ارتقا سایت شما میشود عنوان یا تایتل میباشد. هر صفحه دارای یک موضوع و عنوان خاص است که محتویات داخلی در مورد آن توضیح می دهند.
عنوان را تحت متا تگ title می شناسیم، در واقع همان تب بالای مرورگر است که با قرارگیری اشاره گر ماوس، محتویات داخلی آن کاملا نشان داده می شود.
این نوع عنوان با عنوان داخلی و اصلی محتوا که اصولا تگ h1 است متفاوت است اما اصولا متن آن ها یکی هستند و توصیه می شود که حتما کلمه کلیدی اصلی در آن ها استفاده شود.
متا تگ دیگر، تگ description است که همان تگ توضیحات خودمان است. این تگ برای گوگل امروزه خیلی مهم است و در خصوص صفحه توضیحاتی می دهد. پس از عوامل مهم دیگر ارتقا رتبه سایت است. بهتر است که حدود دو بار کلمه کلیدی اصلی نیز در آن به کار رود.
انکرتکست
بیشتر سایت‌های فارسی زبان در مطالب آموزش سئوی خود از انکرتکست به عنوان فاکتوری مهم در رتبه‌بندی یاد کرده‌اند و به کاربران تذکر داده‌اند که حتماً باید به آن توجه کنند.
انکر تکست ها یکی از بهترین راه های ارتقا رتبه سایت در گوگل است که امروزه توجه بسیاری به آن می شود. در خصوص انکرتکست مقالات متعددی نوشته است و روش های بهینه آن بارها توضیح داده شده است. انکر تکست در واقع متنی لینک شده که کاربر را به صفحه دیگر که مرتبط با موضوع آن مقاله یا عبارت لینک شده است هدایت می کند. در واقع انکرتکست ها راهی موثر برای ایجاد ارتباط بین صفحات است.
استفاده از کلمه کلیدی و نام تجاری در متن لینک یکی دیگر از روش‌های خوب و کم‌خطر برای ساخت لینک‌های خوب است. این نوع انکر تکست معمولاً شامل نام برند شما به همراه کلمه کلیدی هدف‌تان است.
تگ ALT تصاویر
تصاویر یکی از راه‌های مؤثر در بهبود سئوی وب‌سایت شما محسوب می‌شوند. استفاده از تصاویر جذاب نه تنها به خوانده شدن مطالب شما توسط کاربر کمک می‌کند، بلکه می‌تواند ترافیک خوبی را نیز به سمت سایت شما روانه کند.
موتورهای جستجو تنها چیزی که در صفحه سایت شما مورد مطالعه قرار می دهند، متون به کار رفته در سایت است.
پس ممکن است که تا الان فکر کنید که عکس های سایت هیچ تاثیری در ارتقا رتبه سایت ندارد. در صورتی که چنین نیست.
عکس ها در کنار تاثیر منفی که بر روی سایت ممکن است داشته باشد مثلا حجم بالای آن ها که باعث افزایش بارگذاری می شود، دارای تگی به نام alt است و در هنگامی که عکس به هر دلیلی بارگذاری نشود، نشان داده می شود. پس گوگل این متن را می خواهند و تاثیر می دهد. همچنین همانطور که می دانید گوگل دارای بخش جستجوی عکس است و آن هایی که از این تگ استفاده کرده و کلمات کلیدی اصلی را داخل آن به کار برده باشند، شانس بالایی در نمایش دارند.
تاثیر ساختار سایت در ارتقا سایت
معماری سایت یا ساختار سایت به ساختار و نحوه لینک شدن صفحات در وب سایت می‌گویند. Website Architecture اگر بهینه باشد بر سئو سایت تاثیر مثبتی خواهد داشت.
Website Architecture که به معماری سایت ترجمه شده است به این معنی است که صفحات سایت به چه شکلی هستند و چگونه به هم مرتبط شده‌اند. یک ساختار یا معماری سایت ایده‌آل به کاربران و کراولرهای موتورهای جستجو کمک می‌کند تا براحتی آنچه را که در یک سایت به دنبالش هستند پیدا کنند.
همه موارد بالا را که بیان کردیم، هیچ کدام به اندازه ساختار مناسب داخلی ارزش بالایی در ارتقا رتبه سایت ندارد. این ساختار می تواند در چیدمان المان ها در کنار یکدیگر باشد و همچنین ساختار محتوا با به کار بردن عناوین که کلمات کلیدی اصلی در آن هستند، باشد. هر چه صفحه شما ساختارمند تر باشد و از تگ های به روز hTML5 داخل آن استفاده شود، به مراتب تاثیر مثبتی برروی سایت شما خواهد داشت.
سخن آخر
بهبود سئو سایت یکی از مهم ترین کارهایی است که برای موفقیت در کسب و کار خود باید انجام دهید. در صورتی که سئو سایت شما بهبود پیدا کند، گوگل آن را معتبر شناخته و در صدر نتایج جست و جو به کاربران نشان می‌دهد.

مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

فراموش نکنید، قبل از آنکه دیر شود باید اقدامی کنید. ما با ارائه‌ی مشاوره رایگان در جهت رشد کسب و کار شما، به شما نوید یک آینده‌ی روشن برای تجارت و سازمان شما را می‌دهیم. نگذارید رقیب شما، غفلت‌ها و حسرت‌ کارهای انجام نداده را به شما آموزش دهد.



مشاوره رایگان