کمپین تبلیغاتی مجازی

کمپین تبلیغاتی مجازی

نمونه کارها


کمپین تبلیغاتی چیست؟ چگونه کمپین موفقی را اجرا کنیم؟
اگر اهل مطالعه مقالات بازاریابی و مارکتینگ باشید، حتما با واژه‌ای به نام کمپین تبلیغاتی برخورد کرده‌اید. در اصل کمپین‌های تبلیغاتی، همان چیزی هستند که باعث شده‌اند زندگی ما غرق در تبلیغات شود.
در این مقاله می‌خواهیم به زبان ساده شما را با واژه کمپین تبلیغاتی آشنا کنیم.
گروه برنامه نویسی آقای کدنویس، ارائه کننده طراحی سایت اختصاصی و حرفه ای

چگونه محصولات خود را تبلیغ کنیم؟
طراحی کمپین تبلیغاتی در فضای مجازی
اینترنت یک فضای تعاملی جذاب و در حال رشد در ایران است ، افراد جامعه مدت زمان زیادی را در روز از اینترنت استفاده می کنند. اگر به دنبال روشی قدرتمند برای تبلیغات هستید، یکی از ابزارهای کاربردی تبلیغات در فضای مجازی است.

 
تبلیغات در فضای مجازی
یکی از روش های به روز و مقرون به صرفه برای تبلیغ محصولات، تبلیغات در فضای مجازی است، که قدرت بسیار بالایی دارد و علاوه بر آن قابلیت اندازه گیری و گزارش گیری دارد. و شما میتوانید مقدار بیشتری از اطلاعات درباره محصولات و کسب و کار خود را به کابران در فضای مجازی ارائه کنید. و حتی شما میتوانید تبلیغات خود را در قالب (متن، عکس، ویدئو، بنرهای مجازی ) عرضه کنید. مهم ترین ویژگی این کار به اشتراک گذاشته شدن یا همان باز انتشار محتواهای مجازی شما است که در دیگر ابزارها این کار ها صورت نمیگیرد.
گروه برنامه نویسی آقای کدنویس برای معرفی کسب و کارهای شما ابزار های متنوع و ایده های جذابی در فضای مجازی در نظر گرفته است. (تبلیغات کلیکی، تبلیغات گوگل، تبلیغ در اینستاگرام)

آیا نیاز به کمپین تبلیغاتی هدفمند دارید ؟
1. تعیین اهداف تبلیغات : نخستین گام تبلیغات است، زیرا ابتدا محصول و یا خدماتی که قرار است معرفی شود را بررسی می کنیم ، اهداف تبلیغات را مشخص می کنیم و محتوا لازم را تولید می کنیم.
2. تحلیل مخاطبین : در گام دوم، جامعه هدف را مشخص و تحلیل می کنیم ، علایق آن ها را شناسایی می کنیم و مکان های حضور آن ها را در فضای مجازی شناسایی می کنیم و برای جلب نظرشان برنامه ریزی می کنیم.
3. طراحی کمپین تبلیغاتی : و در گام بعدی یک کمپین تبلیغاتی هدفمند را طراحی می کنیم، ابزار های موردنظر را مشخص و جداول انتشار را تعریف می کنیم، و در اخر کمپین را اجرا و نظارت می کنیم.

سرمایه گذاری در تبلیغ
یکی از شعار های اصلی این راه این است که، تبلیغات هزینه نیست، بلکه سرمایه گذاری است. البته این نکته را هم باید ذکر کرد که تا وقتی که دیده نشوید، فروشی در کار نخواهد بود. در مقابل هزینه های بالای تبلیغات محیطی ، ابزارهای تبلیغات مجازی راهکار ارزان و قدرتمندی هستند که شما می توانید به راحتی آن ها بررسی و نتایج را اندازه گیری کنید. برای مثال: تبلیغات در اپلیکیشن های پر بازدید، تبلیغات در سایت های پربازدید، تبلیغات در شبکه های اجتماعی و...

هدف کمپین های تبلیغاتی چیست؟
کمپین های تبلیغاتی هدف های گوناگونی دارند. شاید یکی از اهداف آن افزایش فروش یک مجموعه باشد، و یا یکی دیگر از هدف ها افزایش فروش یک محصول خاص و یا شاید تنها هدف افزایش آگاهی مخاطبان از نام برندی که تازه در ابتدای کار است باشد.

چرا از کمپین های تبلیغاتی استفاده می‌کنیم؟
1. افزایش گسترده مخاطبان
2. برندسازی قدرتمند تر

نحوه اجرا کمپین تبلیغاتی به چه شکل است؟
خب تا اینجا متوجه شدیم که کمپین تبلیغاتی چیست، فهمیدیم در یک کمپین می‌توان از شبکه‌های مختلف تبلیغاتی، از مجازی تا محیطی و رسانه‌ای استفاده کرد و در نهایت یک نمونه واضح آن را هم بررسی کردیم. در ادامه قصد داریم نحوه اجرای یک کمپین و تمامی فعالیت‌هایی که قبل از آن باید در نظر گرفت را با هم مرور کنیم. پس با ما همراه باشید...

  • مرحله اول: خودتان را بررسی کنید!
  • مرحله دوم: مخاطبان هدف خود را بشناسید.
  • مرحله سوم: تعیین اهداف کمپین تبلیغاتی

شاید در نگاه اول تصور کنید که همه کمپین‌های تبلیغاتی با هدف افزایش فروش محصول و خدمات راه‌اندازی می‌شوند؛ که باید گفت این تصور حدودا درست است، اما نکته مهم این است که بعضی اوقات هدف اصلی و مستقیم، فروش نیست. بلکه بعضی از برندها با کمک تبلیغات و کمپین های تبلیغاتی قصد دارند به هدف‌هایی مثل:
1) برندسازی،
2) ایجاد یک برند جدید،
3) افزایش آگاهی از برند،
4) اول شدن در ذهن مخاطبان،
5) معرفی محصول جدید و افزایش علاقه مخاطبان به آن،
6) ادغام یک محصول یا نام برند با شرایطی یا احساسی خاص،
7) برندسازی دوباره یا حذف نظرات نامناسب قبلی نسبت به یک محصول و برند،
8) و... برسند.

  • مرحله چهارم: تعیین بودجه کمپین
  • مرحله پنجم: انتخاب ابزارهای تبلیغاتی
  • مرحله ششم: زمان‌بندی انتشار تبلیغات
  • مرحله هفتم: تعیین معیارهای موفقیت یا همان kpi
  • مرحله آخر: اجرای کمپین

ابزارهای رسانه های تبلیغاتی
همانطور که در بخش نحوه اجرای کمپین به موضوع انتخاب ابزارهای تبلیغاتی اشاره کردیم، اینکه کمپین خودتان را با کمک چه ابزارها، بسترها و راهکارهایی اجرا کنید. حالا در ادامه قصد داریم پراستفاده‌ترین ابزارها برای یک کمپین تبلیغاتی را به شما معرفی کنیم.

  • شبکه های اجتماعی
  • تبلیغ گوگل
  • SEO و تولید محتوای سایت
  • ایمیل مارکتینگ
  • تبلیغات بنری
  • تبلیغات متنی و رپورتاژ
  • تبلیغات ویدیویی
  • تبلیغاتی موبایلی
  • تبلیغات پیامکی
  • تبلیغات رسانه‌ای
  • تبلیغات اسپانسری
  • تبلیغات محیطی
  • تبلیغات در رسانه های کاغذی

کلید های موفقیت در یک کمپین تبلیغاتی

  • تم یکسان
  • تبلیغ نویسی موثر
  • صداقت را فراموش نکنید
  • تکراری نشوید!

از جمله تم‌هایی که می‌تواند تبلیغات شما را کمی خاص‌تر در ذهن مخاطب ثبت کند، عبارتند از:
1) صدای خاص گوینده،
2) موزیک منحصربه‌فرد،
3) تم ظاهری و گرافیکی،
4) یک پیام یا متنِ طنز ثابت در بقیه تبلیغات،
5) یک کاراکتر ثابت،
6) و...

سخن آخر
امیدواریم این مقاله برای شما حکم راهگشا در انجام تبلیغات مجازی را داشته باشد و بتوانید از مطالب آن سود ببرید.
مشاوران ما در گروه برنامه نویسی آقای کدنویس، با تجربه‌ای که در اجرای انواع تبلیغات در فضای مجازی و کارکردن با قشرهای مختلفی از کسب‌و‌کارها را داشته‌اند، می‌توانند به شما کمک کنند تا به طور موثری با بودجه ‌ای که برای اهداف بازاریابی خود در نظر گرفته‌اید بتوانید تبلیغات هدفمندی را راه‌اندازی کنید.
برای کسب هرگونه اطلاعات می‌توانید با همکاران ما تماس بگیرید.
از همراهی شما بسیار سپاسگزاریم.
09358258909
https://www.mr-coder.ir

مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

فراموش نکنید، قبل از آنکه دیر شود باید اقدامی کنید. ما با ارائه‌ی مشاوره رایگان در جهت رشد کسب و کار شما، به شما نوید یک آینده‌ی روشن برای تجارت و سازمان شما را می‌دهیم. نگذارید رقیب شما، غفلت‌ها و حسرت‌ کارهای انجام نداده را به شما آموزش دهد.



مشاوره رایگان