چرا وایرال نمیشی تو اینستاگرام
30 خرداد 15 جامعه رو بشناس و عمل کن:
برای وایرال شدن باید جامعه هدفت رو خوب بشناسی. بدونی با چه چیزی شاد میشن و با چه چیزی احساسی. بعد رفتارهای هرکدوم رو روی کارهایی که کردی بسنجی. قطعن ایدههای خوب و نابی برای جلب توجه پیدا میکنی.
معتادا نمیگیرن:
چرا این جمله تو ذهن خیلیا مونده؟! یادت باشه همیشه عملی بیشتر تو ذهن میمونه که در زمان مناسب و به صورت طبیعی اتفاق افتاده باشه. مثل جوکها و جملههایی که برای مدتها ازشون یاد میکنیم. پس حواست به ترندها باشه. به محض اینکه اتفاق جدیدی میوفته خودت رو برای یه کار خلاقانه آماده کن.
محتوای جدی یا خندهدار:
خیلی شنیدم که میگن اگه دیونه بازی در بیاری زود معروف میشی! ولی بعدش چی؟! مخاطبت چه افرادی خاهند بود و چه کامنتهایی برات میذارن؟! پس حتا اگر میخای محتوای طنز بذاری باید قابل اجرا باشه و به دل بشینه. محتوای جدی ماندگاری خیلی بیشتری داره. فراموش نکن. ماندگاری یعنی همیشه تازگی داره.
عنوان مناسب بذار روی کاور پستت:
یادت باشه در اینستاگرام موضوع تصاویر مطرح هست. یعنی اولین چیزی که مخاطب میبینه تصویر و عنوان روی پستت هست. اگر جذاب باشه حتمن باز میکنن و یک بار میبینن. هر باری که روی پستت کلیک میشه اینستاگرام بهت امتیاز بیشتری میده.
صدای یونیک و با کیفیت تولید کن
در تولید ویدیو اگر صدای خاصی داشته باشی قطعن تو ذهن مخاطب ماندگارتر خاهی بود. مثل همین آهنگ سوسوماس. اگر دوتا ویدیو وجود داشته باشه، یکی با صدای کم و اونیکی با صدای بالا.. کدوم رو میپسندید؟!
زیبایی شناسی خوبی داشته باش
هی نگو که ول کن، از سری بعد بیشتر روی طراحی وقت میذارم. سری بعد یه گوشی بهترمیارم. میکروفن میگیرم. یه دوربین بهتر میگیرم. میخام بگم فعلن با امکاناتی که دای پیش برو تا بعد.. مخاطبت رو خوب مطالعه کن. جنسیت، شغل، موقعیت مکانی و سطح سوادشون رو بشناس. بعد یه طرح و رنگ مناسب انتخاب کن که همون در ادامه رنگ سازمانیت بشه.