اهمیت سئو در طراحی سایت

اهمیت سئو در طراحی سایت

15 بهمن 1399

اهمیت سئو در طراحی سایت 

SEO مخفف "بهینه‌سازی موتور جستجو" است. این روش افزایش کیفیت و کمیت ترافیک وب سایت شما و نیز قرار گرفتن در معرض دید برند شما از طریق نتایج موتور جستجوی بدون پرداختی می‌باشد و یکی از پر اهمیت ترین کارها برای طراحی وب سایت میباشد.

SEO به اندازه خود موتور جستجو در مورد افراد است. این چیزی است که مردم در جستجوی آنلاین هستند، پاسخ‌هایی که به دنبال آن هستند، کلماتی که استفاده می‌کنند، و نوع محتوایی که آن‌ها می‌خواهند مصرف کنند. دانستن جواب این سوالات به شما این امکان را می‌دهد که به افرادی که به دنبال راه‌حل‌هایی هستند که پیشنهاد می‌کنید، متصل شوند.

اگر بدانید قصد مخاطب شما یک طرف سکه SEO است، و آن را به شیوه‌ای که موتور جستجو می‌توانند پیدا و درک کنند، انجام می‌دهد. در این مقاله، یاد بگیرید چطور این کار را انجام دهید. 

اصول اولیه موتور جستجو

موتورهای جستجو به ماشین‌ها پاسخ می‌دهند. آن‌ها میلیاردها قطعه محتوی را بررسی کرده و هزاران عامل را برای تعیین اینکه کدام محتوا به احتمال زیاد به سوال شما پاسخ می‌دهد، ارزیابی می‌کنند.

موتورهای جستجو تمام این کارها را با کشف و فهرست‌نویسی کردن تمام محتوای موجود در اینترنت (صفحات وب، PDF ها، تصاویر، ویدیو و غیره)از طریق فرآیندی که به آن "خزیدن" و شاخص گذاری " نام دارد انجام می‌دهند 

کدام یک از نتایج جستجو "ارگانیک" هستند؟

همانطور که قبلا گفتیم، نتایج جستجوی آلی آن‌هایی هستند که از طریق SEO موثر بدست‌آمده، نه برای تبلیغات. آن‌ها به راحتی تشخیص داده شدند - آگهی‌ها به وضوح برچسب خورده و نتایج باقیمانده به طور معمول شکل "۱۰ لینک آبی" را در زیر آن‌ها گرفته اند.

 اما روش جستجو تغییر کرده‌است، چگونه می‌توانیم نتایج آلی را امروز ببینیم؟ و چرا بهینه سازی سایت اهمیت دارد؟

امروزه، نتایج موتورهای جستجو - که اغلب با نام "SERPs" خوانده می‌شوند - هم با فرمت های بیشتر تبلیغاتی و هم بیشتر به نام "ویژگی‌های SERP" (به نام "ویژگی‌های SERP")پر می‌شوند. برخی از نمونه‌های SERP snippets (یا جعبه‌های پاسخ)را نشان می‌دهند، افراد همچنین از جعبه‌ها، carousels تصویر و غیره سوال می‌کنند. 

برای مثال اگر به دنبال "آب و هوای تهران" بگردید، به جای لینک به سایتی که ممکن است این پیش‌بینی را داشته باشد، پیش‌بینی آب و هوایی برای شهر تهران  را خواهید دید. و اگر شما به دنبال "پیتزای تهران" می‌گردید، یک "گروه محلی" را خواهید دید که به جای پیتزای تهران ساخته شده‌است.

مهم است به یاد داشته باشید که موتورهای جستجو از تبلیغات پول می‌گیرند. هدف آن‌ها بهتر کردن سوالات مربوط به جستجوگر (درون SERPs)است تا جستجوگرها که برمی گردند و آن‌ها را طولانی‌تر نگه دارند.

برخی ویژگی‌های SERP در گوگل ارگانیک هستند و می‌توانند تحت‌تاثیر SEO باشند. اینها شامل ویژگی هستند (یک نتیجه آلی ارتقا یافته که جواب درون یک جعبه را نشان می‌دهد) و سوالات مربوط به یک "افراد همچنین از" جعبه‌ها " سوال می‌کنند.

لازم به ذکر است که ویژگی‌های جست و جو بسیار دیگری نیز وجود دارد که با وجود اینکه آن‌ها به تبلیغات نپرداخته اند، به طور معمول تحت‌تاثیر SEO هستند. این ویژگی‌ها اغلب داده‌های بدست‌آمده از منابع داده اختصاصی مانند ویکی‌پدیا، WebMD و DBI را دارند. 

چرا SEO در طراحی سایت مهم است.

در حالی که به تبلیغات، رسانه‌های اجتماعی و دیگر سیستم‌عامل‌های آنلاین پرداخت می‌شود، اغلب ترافیک آنلاین با موتورهای جستجو هدایت می‌شود.

نتایج جستجوی ارگانیک، خرید و فروش املاک و مستغلات بیشتری را پوشش می‌دهند، نسبت به جستجوگران زرنگ، اعتبار بیشتری پیدا می‌کنند و بیشتر از تبلیغات دست‌مزد دریافت می‌کنند. برای مثال، از تمام جستجوهای ایالات‌متحده، تنها ۲.۸ % از مردم بر روی تبلیغات پرداخت‌شده کلیک می‌کنند.

به طور خلاصه: SEO بالغ بر ۲۰ برابر فرصت ترافیکی بیشتر نسبت به PPC در هر دو موبایل و دسکتاپ است.

SEO  یکی از کانال‌های بازاریابی آنلاین است که وقتی درست تنظیم می‌شوند، می‌توانند به پرداخت سود سهام در طول زمان ادامه دهند. اگر یک قطعه جامد از محتویات را که شایسته رتبه‌بندی کلمات کلیدی مناسب است فراهم کنید، ترافیک شما می‌تواند به مرور زمان تقسیم شود، در حالی که تبلیغات نیاز به سرمایه‌گذاری مستمر برای ارسال ترافیک به سایت شما دارد. 

موتورهای جستجو باهوش‌تر می‌شوند، اما هنوز به کمک ما نیاز دارند.

بهینه یازی سایت شما به ارائه اطلاعات بهتر به موتورهای جستجو کمک می‌کند به طوری که محتوای شما می‌تواند به درستی شاخص شده و در نتایج جستجو نمایش داده شود.