تبلیغات گوگل (Google Adwords) چیست؟

تبلیغات گوگل (Google Adwords) چیست؟

2 اسفند 1399

تبلیغ گوگل (که قبلا به نام گوگل ادوردز شناخته می‌شود)محبوب‌ترین سیستم تبلیغاتی ,CPC PPC در جهان است. پلت فرم‌های تبلیغاتی، کسب و کارها را قادر می‌سازد تا تبلیغاتی را ایجاد کنند که بر روی موتور جستجوی گوگل و دیگر ویژگی‌های گوگل ظاهر شوند. 

تبلیغات گوگل یک پلت فرم آگهی آنلاین است که توسط گوگل توسعه داده می‌شود، جایی که تبلیغ کنندگان برای نمایش تبلیغات کوتاه، عرضه خدمات، فهرست محصول و یا ویدیو برای کاربران وب تلاش می‌کنند. آن می‌تواند هم در نتایج موتورهای جستجو مانند Google جستجوی گوگل (شبکه جستجوی گوگل)و در وب سایت‌های غیر جستجو، برنامه‌های تلفن همراه و ویدیو (شبکه نمایش گوگل)رخ دهد. خدمات تحت مدل قیمت‌گذاری CPC (PPC)ارایه می‌شوند. 

تبلیغات گوگل منبع اصلی درآمد شرکت است که در سال ۲۰۱۹ به ۱۳۴.۸ میلیارد دلار کمک کرد.

گوگل، ادوردز را در سال ۲۰۰۰ راه‌اندازی کرد. در ابتدا، تبلیغ کنندگان ادوردز به صورت ماهیانه هزینه خدمات را پرداخت کرده و گوگل راه‌اندازی میکند و کمپین خود را مدیریت میکند. گوگل برای اسکان تجارت‌های کوچک و کسانی که می‌خواستند مبارزات خود را مدیریت کنند، خیلی زود پورتال خدمات خودکار ادوردز را معرفی کرد. گوگل در سال ۲۰۰۵ سرویس مدیریت انتخاباتی به نام jumpstart را آغاز کرد. 

سیستم ادوردز در ابتدا بر روی موتور پایگاه‌داده MySQL پیاده‌سازی شد. بعد از راه‌اندازی سیستم، مدیریت تصمیم گرفت از Oracle استفاده کند اما بعد از اینکه سیستم بسیار کندتر شد به MySQL منتقل شد. در نهایت گوگل یک سیستم مدیریت رابطه‌ای توزیع‌شده سفارشی را ایجاد کرد.

(RDBMS)به طور خاص برای نیازهای نمایندگی مجاز (Ad)شناخته می‌شود. این واسط ویرایش صفحه‌گسترده، جستجوی جستجو، و معیارهای تبدیل را ارایه می‌دهد.

سیستم گوگل آگهی‌ها تا حدی براساس کوکی‌ها تعیین می‌شود و بخشی از کلمات کلیدی است که توسط تبلیغ کنندگان تعیین شده‌است. گوگل از این ویژگی‌ها استفاده می‌کند تا یک کپی از صفحات تبلیغاتی را روی صفحاتی قرار دهد که فکر می‌کنند ممکن است مرتبط باشد. تبلیغات زمانی صورت می‌گیرد که کاربران browsing خود را برای کلیک روی نسخه تبلیغاتی منحرف می‌کنند. Adverts می‌تواند به طور محلی، ملی، و یا بین‌المللی اجرا شود.

تبلیغات متنی گوگل از آنچه که نتایج جستجوی میانگین شبیه گوگل است، تقلید می‌کند. تبلیغات تصویری می‌تواند یکی از چندین اندازه استاندارد ،استاندارد شده توسط اداره تبلیغات متقابل باشد (IAB). در ماه مه سال ۲۰۱۶ گوگل تبلیغات متن گسترده را اعلام کرد که به ۲۳ % بیشتر متن اجازه می‌داد.

علاوه بر موتور جستجوی گوگل، تبلیغ کنندگان نیز می‌توانند تبلیغ خود را در شبکه‌های شریک گوگل از جمله جستجو از AOL، Ask.com و نت‌اسکیپ که بخشی از درآمد تولید شده را دریافت می‌کنند را نیز در اختیار داشته باشند.

گوگل علاوه بر عوامل بازاریابی خارجی موتور جستجو و مشاوران، تیم خود را در خانه خود دارد.