دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

21 اردیبهشت 1400

بازاریابی دیجیتال

هر بازاریابی که از دستگاه های الکترونیکی برای انتقال پیام تبلیغاتی و اندازه گیری تأثیر آن استفاده می کند. در عمل ، بازاریابی دیجیتال معمولاً به فعالیت های بازاریابی اشاره دارد که در رایانه ، تلفن ، رایانه لوحی یا سایر دستگاه ها ظاهر می شوند: که این می تواند اشکال مختلفی داشته باشد ، از جمله ویدیوی آنلاین ، تبلیغات نمایشی و پست های رسانه های اجتماعی. بازاریابی دیجیتال اغلب با "بازاریابی سنتی" مانند تبلیغات مجله ، بیلبوردها و نامه های مستقیم مقایسه می شود. عجیب است که تلویزیون معمولاً با بازاریابی سنتی همراه است.

آیا می دانید بیش از 3 چهارم مردم روزانه آنلاین می شوند؟ نه تنها این ، بلکه 43٪ بیش از یک بار در روز ادامه دارند و 26٪ "تقریبا به طور مداوم" آنلاین هستند.

این ارقام در میان کاربران اینترنت موبایل حتی بیشتر است. 89٪ مردم حداقل روزانه آنلاین می شوند و 31٪ تقریباً دائما آنلاین هستند. به عنوان یک بازاریاب ، استفاده از دنیای دیجیتال با حضور در تبلیغات آنلاین ، با ایجاد یک نام تجاری ، ارائه یک تجربه عالی که همچنین مشتریان بالقوه بیشتری  دارد ، با یک استراتژی دیجیتالی مهم است.

بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بازاریابی دیجیتال که بازاریابی آنلاین نیز نامیده می شود ، تبلیغ برندها برای ارتباط با مشتریان بالقوه با استفاده از اینترنت و سایر راه های ارتباط دیجیتال است که شامل نه تنها ایمیل ، رسانه های اجتماعی و تبلیغات تحت وب بلکه پیام های متنی و چندرسانه ای به عنوان یک کانال بازاریابی است.

اساساً ، اگر یک کمپین بازاریابی شامل ارتباطات دیجیتال باشد ، بازاریابی دیجیتال است.

بازاریابی ورودی در مقابل بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال و بازاریابی ورودی به راحتی اشتباه گرفته می شوند ، و دلیل خوبی هم دارد. بازاریابی دیجیتال از بسیاری از ابزارهای مشابه بازاریابی ورودی - ایمیل و محتوای آنلاین برای نام بردن از چند مورد استفاده می کند. هر دو برای جلب توجه چشم اندازها از طریق سفر خریدار و تبدیل آنها به مشتری وجود دارد. اما دو رویکرد ، دیدگاههای مختلفی راجع به رابطه بین ابزار و هدف دارند.

بازاریابی دیجیتال در نظر می گیرد که چگونه هر ابزار جداگانه می تواند چشم اندازها را تبدیل کند. استراتژی بازاریابی دیجیتال یک مارک ممکن است از چندین پلتفرم استفاده کند یا تمام تلاش خود را معطوف یک پلتفرم کند.

بازاریابی ورودی یک مفهوم کل نگر است. ابتدا هدف را در نظر می گیرد ، سپس ابزارهای موجود را بررسی می کند تا تعیین کند که به طور موثر به مشتریان هدف دسترسی پیدا می کند و سپس تصمیم می گیرد درکدام مرحله از قیف فروش باید اتفاق بیفتد!

مهمترین نکته ای که باید در مورد بازاریابی دیجیتال و بازاریابی ورودی به خاطر بسپارید این است که شما به عنوان یک متخصص بازاریابی ، مجبور نیستید یکی از دو مورد را انتخاب کنید. در حقیقت ، آنها بهترین کار را با هم دارند. بازاریابی ورودی ساختار و هدفی را برای بازاریابی دیجیتال موثر به تلاش های بازاریابی دیجیتال فراهم می کند .