مزرعه تولید محتوا

مزرعه تولید محتوا

22 اردیبهشت 1400

مزرعه محتوا یا Content Farm به وب سایت هایی تلقی می شود که حاوی مقالات بسیاری هستند.

کیفیت محتوای این نوع وب سایت ها پایین است و از نظر کاربران اینترنتی هیچ ارزشی ندارند.

مزرعه محتوا یکی از مدل های تجاری اینترنتی است. در این نوع وب سایت ها محتوای بسیار زیادی تولید می شود تا در نهایت به درآمد از طریق تبلیغات برسد.

کیفیت محتوا بسیار پایین است و فقط در جهت جذب مخاطب و گرفتن رتبه بهتر از موتورهای جست جو تولید می شود.

مزرعه های تولید محتوا اکنون توسط موتورهای جستجو به صورت منفی دیده می شوند و به دلیل به روزرسانی الگوریتم های گوگل، در نتایج جستجو تا حدی تنزل می یابند.

برای نمونه می توان به وب سایت های خبری اشاره کرد که با درج اطلاعات زیاد می خواهند که از موتورهای جست جو رتبه بهتری بگیرند. در مزرعه های تولید محتوا، محتوا فقط برای موتورهای جست جو تولید می شود و به کاربر اهمیت داده نمی شود.

نحوه کار مزرعه های تولید محتوا بدین صورت است که قبل از هر چیز عبارت هایی که در موتورهای جستجو، کاربران جست جو می کنند را مورد بررسی قرار می دهند. هدف از این کار این است که چه چیزی کاربران را به سمت خود جذب می کند و کاربران از چه عباراتی برای رسیدن به پاسخ سوال خود استفاده میکنند.

قبل از نوشتن هر مقاله نیز کلمات کلیدی مرتبط با آن را بررسی می شود تا مشخص شود که کدام کلمات کلیدی بازخورد بهتری خواهند داشت.

مزیت مزرعه های تولید محتوا این است که مطالب همیشه بروز هستند و درباره هر موضوعی مطالب فراوانی وجود دارد.

عیب این نوع وب سایت ها این است که به دلیل درج محتوای زیاد در بازه زمانی کم، محتوای سایت از کیفیت بالایی برخوردار نیست.

در مجموع این نوع فعالیت یکی از مدل های تجاری اینترنتی است که با درج محتوای زیاد به رتبه های برتر موتورهای جستجو می رسند و با جذب کاربر، از طریق تبلیغات، به درآمد می رسند.

 

ممنون از این که مطالعه کردید.