شش کار که باید قبل از تبلیغات بلاگری انجام داد

شش کار که باید قبل از تبلیغات بلاگری انجام داد

8 تیر 1400

شش کار که باید قبل از تبلیغات بلاگری انجام داد.

با افزایش روند محبوبیت شبکه‌های مجازی، مخصوصن اینستاگرام، برای تمامی کسب و کارها نیاز است تا انواع تبلیغات را برای ارتقاء سطح کسب و کار و بیزنس خود انجام دهند، که یکی از این انواع تبلیغات، تبلیغات بلاگری می باشد.

در تبلیغات بلاگری یک کسب و کار باید در ابتدا یک پیج و یا یک فرد بلاگر را انتخاب کند. اما این انتخاب خود یک موضوع بسیار مهم و ارزشمند می ‌باشد.

اما در خصوص انتخاب پیج مناسب برای تبلیغات بلاگری، باید انتخاب خود را بر اساس مخاطب‌های هدف کسب و کار خود انجام بدهید.

متاسفانه در تبلیغات هیچ تضمینی وجود ندارد و از طرفی زمانی که شما قصد انجام تبلیغات بلاگری دارید، با توجه به هزینه‌ی بالای آن، انتظار بالایی از بازخورد خاهید داشتد. باید گفت که تضمین را شما با برنامه ریزی و انتخاب سناریوی تبلیغاتی مناسب می‌توانید در جیب خود داشته باشد.

اما شش نکته‌ای که قطعن به شما کمک می‌کنند تا بازخورد بالاتری از تبلیغات بلاگری خود بگیرید به شرح زیر است:

۱- پیج بلاگر مورد نظر خود را به مدت یک الی دو هفته زیر نظر داشته باشید. این ابتدایی‌ترین قدم می باشد، اما یادتان باشد که همیشه زنگوله‌های اعلان یا آلارم پست و استوری را روشن کنید. این موضوع به شما کمک میکند که در ساعات اولیه بارگزاری پست و یا استوری، بازخورد مخاطب ها و همچنین نحوه‌ی ارائه‌ی تبلیغات در استوری را مشاهده کنید.

۲- تولید محتوای مستمر و دائمی پیج رو هم حتمن زیر نظر داشته باشید. در فضای های مجازی تولید محتوای مستمر نشان از اعتماد و وفاداری و علاقه‌مندی مخاطب‌های پیج به بلاگر است. این نشان از برنامه ریزی و ارتقاء می باشد.

۳- بررسی کامنت‌های پست: متاسفانه خیلی از افراد تنها تعداد کامنت‌ها رو می‌بینن و به کیفیت کامنت‌ها اهمیتی نمیدن. کمیت کامنت‌ها با ربات‌ها می‌تونن بالا و پایین بشن، پس به کیفیت کامنت ها اهمیت بدید نه کمیتش.

۴- نرخ لایک پست‌ها بعد از انتشارشون و بر اساس ساعت: یک تحقیقات میدانی نشان می‌دهد که باید نرخ تعداد لایک‌ها به تعداد فالوورها ۱۶٪ باشد.

۵- تراکم تبلیغات پیج: خیلی خیلی مهمه که به بررسی تراکم تبلیغات پیج توجه کنید، زمانی که تبلیغی را ارائه میدهید باید به تعداد تبلیغاتی که یک پیج برای یک روز در نظر گرفته است توجه کنید. پیج هدف نباید تبلیغات خود را پشت سر هم قرار دهد، این نوع تبلیغات به هیچ عنوان قابل قبول نبوده و پیج بلاگری که این نوع تبلیغ را انجام میدهد به نظر بنده به هیچ عنوان از اخلاق حرفه‌ای تبلیغات بهره نمی‌برد.

۶- سناریوی تبلیغات: یادتون باشه که باید حتمن سناریوی طبیعی داشته باشید، سعی کنید رفتار بلاگر رو بسنجید و بر اساس رفتار و کلمات و تکیه کلام های بلاگرها سناریوی تبلیغاتی خود را ارئه بدهید.

اجرای تمامی این مراحل نیاز به مطالعه و انجام قدم های مربوط به چرخه اطلاعات (data cycle) دارد.

ممنون میشم نظرات خودتون رو برام کامنت کنید.
مخلص شما، علیرضای عبداللهی(روزبه)