اپلیکیشن های موبایل شما چگونه ساخته شده اند؟

اپلیکیشن های موبایل شما چگونه ساخته شده اند؟

9 شهریور 1400

شما روزانه با بسیاری از برنامه های اندروید سر و کار دارید . ولی آیا تا به حال به نظرتان رسیده است که این برنامه ها که بسیاری از کارهای شما را به راحتی انجام می دهند از کجا شکل گرفته اند؟

ما در این مقاله به شما توضیح خواهیم داد که برنامه های اندروید به چه طریقی ساخته می شوند .

اندروید سیستم عاملی است که برای تلفن های هوشمند استفاده شده . کار کردن با اندروید بسیار ساده است و بسیاری از برنامه های موبایل روی آن اجرا می گردند . به همین دلین اندروید از محبوبیت بالایی برخوردار است . همین محبوبیت سبب می شود تا تعداد افرادی که به دنبال یادگیری زبان های برنمه نویسی می روند تا بتوانند برنامه اندروید درست کنند روز به روز افزایش یابد .

مراحل ساخت اپلیکیشن اندروید :

1.شناخت نیاز مشتریان : مرحل اول ساخت یک برنامه اندروید این است که برنامه نویس باید از نیاز مشتریان اطلاع پیدا کند . او باید برنامه ای بسازد که نه تنها به راحتی در دسترس قرار گیرد بلکه باید کار را برای مشتری راحت تر کند .

2.انتخاب جامعه هدف : در مرحله دوم برنامه نویس باید جامعه هدف خود را برگزیند یعنی به جای اینکه یک برنامه معمولی برای همه مردم ایجاد کند ، می تواند یک برنامه بسیار کاربردی برای قسمتی از جامعه درست کند . با این کار تعداد افرادی که از کار برنامه نویس استقبال می کنند بیشتر می شود .

3.مدل کسب و کار : طراح برنامه باید مشخص کند که برنامه اش چگونه سود آفرینی می کند . برخی اپلیکیشن ها پولی هستند و کاربر قبل از نصب برنامه باید مقداری پول بپردازد برخی هم رایگان بوده ولی در آن ها خرید های درون برنامه ای وجود دارد . در دسته دیگر از برنامه های اندروید هم درون برنامه تبلیغاتی برای مخاطب نمایش داده می شود . در این نوع برنامه ها شرکت های مختلف ، پولی را به صاحب برنامه داده و در عوض صاحب برنامه هم تبلیغشان را درون برنامه به نمایش می گذارد .

4.طراحی اپلیکیشن : در این مرحله اپلیکیشن طراحی می شود . برنامه نویس با استفاده از زبان های برنامه نویسی مانند جاوا برنامه را می سازد . این مرحله یکی از مهم ترین مراحل درست کردن برنامه اندروید می باشد و تمام کارهای برنامه نویس باید به صورت حرفه ای صورت گیرد تا مخاطب جذب برنامه شود .

5.توسعه نمونه : پس از برنامه نویسی و طراحی نرم افزار ، باید کار توسعه انجام شود . توسعه برنامه سبب می شود تا مشتریان بیشتر به برنامه شما جذب شوند همچنین امنیت برنامه شما تضمین می شود .

6.آنالیز و تحلیل برنامه : در این مرحله برنامه آنالیز می گردد . این کار سبب می شود تا بازاریابی آن بسیار بهتر شود . برای آنالیز کردن یک برنامه از نرم افزار های مختلفی مانند فلوری استفاده می شود .

7.تست بتا : این تست این امکان را به طراح برنامه می دهد تا بازخورد مردم نسبت به نرم افزارش را بسنجد . در این مرحله ابتدا باید یک بتا تستر پیدا شود و بعد از آن هم باید ایرادات برنامه گرفته شود . حالا که برنامه نویس ایرادهای برنامه را گرفت ، باید آن را در اختیار کاربران قرار دهد تا بازخورد آن را بگیرد . این گونه نه تنها شانس برنامه برای دیده شدن بیشتر می شود بلکه ایراد های آن هم مشاهده و برطرف می شوند .

8.دیباگ و انتشار نرم افزار : در این مرحله باگ های نرم افزار گرفته شده و بعد از آن هم نرم افزار در دسترس مخاطبان قرار می گیرد . منظور از باگ هم همان اشکالات برنامه است .