هاست چیست و چه کاربردی دارد؟

هاست چیست و چه کاربردی دارد؟

10 شهریور 1400

هاست بخشی از یک سرور است . یک سرور می تواند از چندین قسمت ساخته شده باشد که به هر قسمت از آن هاست می گویند . سازنده یک وب سایت باید بعد از طراحی سایت به دنبال تهیه هاست آن باشد همچنین با  استفاده از هاست می توان تمام اطلاعات یک سایت را ذخیره کرد .

اجاره هاست چه مزایایی دارد؟

شما می توانید با استفاده از کامپیوتر خود هم یک هاست برای سایتتان ایجاد کنید ولی اجاره هاست از یک شرکت هاستینگ بسیار بهتر است ، علت آن هم این است که شرکت های هاستینگ به صورت شبانه روزی از سایت شما پشتیبانی کرده و اگر مشکلی از لحاظ نرم افزاری یا سخت افزاری پیش بیاید خودشان آن را برطرف می کنند . ولی اگر شما با سیستم خودتان بخاهید تا هاست سایت را فراهم کنید یک مشکل بسیار ساده هم می تواند در فعالیت سایت اختلال ایجاد کند و هم می تواند وقت شما را تلف کند .

چرا یک سایت به هاست نیاز دارد؟

یرای آنکه سایتی بتواند در دسترس کاربران قرار گیرد باید یک هاست مطمئن داشته باشد . با این کار هم کسب و کار صاحب سایت پیشرفت می کند و هم سایت در صفحات بالای وب قرار می گیرد .

هاست ها انواع مختلفی دارند که عبارت اند از :

1.میزبانی اشتراکی : در این نوع هاست ، یک سرور از چندین سایت پشتیبانی می کند . حتی ممکن است که یک سرور از هزاران سایت پشتیبانی کند . این نوع هاست برای کسب و کارهایی که تازه شکل گرفته اند بسیار به صرفه است زیرا قیمت اره آن نسبت به بقیه هاست ها کمتر است .

2.سرور نیمه اختصاصی : در این نوع هاست یک سرور تنها از یک سایت پشتیبانی می کند . با داشتن این هاست صاحب سایت خیالش راحت است که سایتش بهتر از سایت های دیگر نمایش داده می شود و از امنیت بالاتری هم برخوردا است . داشتن این نوع هاست نیاز به هزینه بالایی دارد و بیشتر برای شرکت های بزرگ و شناخته شده توصیه می شود .

3.میزبانی ابری : در این نوع هاست ، یک سایت توسط چند سرور متصل به هم پشتیبانی می گردد . این روش میزبانی سبب می شود تا یک سایت همیشه در دسترس قرار گیرد و کاربران بیشتری آن را مشاهده کنند .

4.هاست وردپرس : این هاست مخصوص سایت های وردپرسی می باشد . هاست وردپرس نسبت به هاست های دیگر از قدرت بیشتری برخوردار است زیرا میزبانی از سایت های وردپرسی نیاز به سیستم سخت افرازی ونرم افزاری قوی تری نیاز دارند و تنها در سیستم های لینوکس و ویندوز قابل میزبانی هستند .