شرکت ادوبی

شرکت ادوبی

13 شهریور 1400

شرکت ادوبی در 28 فوریه سال 1982 میلادی در ایالت کالیفرنیا توسط چارلز گسنه و جان وارناک تاسیس شد . سازندگان این شرکت هر دو از کامندان شرکت زیراکس پارک بودند . آن ها بعد از تاسیس شرکت ، در حوزه های مختلفی از کار نرم افزاری فعالیت می کردند . بعد از آن ، آن ها تمرکز خود را روی نرم افزارهای چاپ گرافیکی گذاشتند . اولین نرم افزاری هم که به دست شرکت ادوبی ساخته شد ، نرم افزار ادوبی پست اسکریپت می باشد همچنین این برنامه اولین استاندارد برای چاپ در رایانه بود .

شرکت ادوبی در سال 2005 میلادی شرکت ماکرومدیا که رقیب پیشینه اش بود را خرید . انجام این معامله سبب شد تا برنامه های کاربردی ای به مجموعه ادوبی اضافه شود که عبارت اند از فلش و فری هند .

Adobe photoshop

فتوشاپ معروف ترین نرم افزار این شرکت است که در سال 1988 روی کار آمد . فتوشاپ دارای قابلیت های ویژه ای می باشد که با آن می توانید تصاویر گرافیکی شطرنجی را ایجاد کرده یا از مدل های رنگی مختلف در عکستان استفاده کنید .

Adobe primiere

این محصول به صورت حرفه ای در سال 2003 منتشر شد . این نرم افزار با نهایت قدرت و تکنولوژی به ادیت فیلم می پردازد . این برنامه بسیار پرکاربرد بوده به طوری که اکثر فیلم هایی که شما در جاهای مختلف می بینید با ادوبی پریمیر ادیت شده اند . جدیدترین ورژن آن هم ورژن 2020 می باشد که قابلیت های خوبی مانند افزایش میزان صدا به آن اضافه گردیده است .

همکاری شرکت اپل و ادوبی

شرکت اپل با کارمندان شرکت زیراکس همکاری زیادی داشت ، به همین دلیل در پرینترهای خود از زبان پست اسکریپ استفاده کرد . سپس استیو جابز با آگاهی ای که نسبت به شرکت زیراکس و کارمندان آن داشت تصمیم خرید شرکت ادوبی را گرفت . در ابتدا موسسان ادوبی با این تصمیم مخالفت کردند ولی بعدا جابز توانست 19 درصد سهام ادوبی را بخرد .