Node.js چیست و چه کاربردی دارد؟

Node.js چیست و چه کاربردی دارد؟

15 شهریور 1400

نود جی اس یک محیط برنامه نویسی برای زبان جاوا اسکریپت می باشد . این محیط بر اساس پایه موتور جاوا اسکریپت مرورگر گوگل کروم طراحی شده است . یکی از مهم ترین خصوصیات نود جی اس قابلیت مسدود نشدن آن می باشد که سبب می شود تا فشاری به سرور وارد نشود . نود جی اس کتاب خانه ای از جاوا اسکریپت را فراهم کرده که کار گسترش وب را بسیار آسان می کند .

این زبان سبب می شود تا سرعت صفحه وب بیشتر شود مخصوصا برای سایت هایی که اطلاعات آن ها زیاد است ، استفاده از نود جی اس توصیه می گردد . همچنین نود جی اس یک مدل تک موضوعی بوده و این گونه سرور مسدود نمی شود زیرا به جای آن که سرور تنها چند پزیرش را قبول کند ، مقیاس پذیر می شود . این ویژگی سبب شده تا نود جی اس بتواند تا از درخواست های بیشتری پشتیبانی کند .

مزیت های نود جی اس سبب شده تا شرکت های بزرگ از این زبان برای طراحی سایت خود استفاده کنند . شرکت هایی مانند ماکروسافت ، جنرال الکتریک ، پی پال  و ...

از معایب نود جی اس هم می توان به هزینه بالای ساخت سایت توسط آن اشاره کرد که سبب می شود تا بسیاری از کسانی که می خواهند تا برای کسب و کار خود سایت بسازند ، نتوانند از نود جی اس استفاده کنند . کتاب خانه ی معتبری هم برای جاوا اسکریپت وجود ندارد پس استاندارد های زبان نود جی اس در یک جا جمع نشده اند .

در آخر نتیجه می گیریم که نود جی اس دارای امنیت ، سرعت و راحتی بالا می باشد و یک فریم ورک جدید بوده که در بین برنامه نویسان بسیار محبوب گردیده است . پس قطعا آینده بسیاری از کسب و کار ها و شرکت های دنیا به نود جی اس متکی است .