گوگل ترنسلیت و کاربرد آن

گوگل ترنسلیت و کاربرد آن

20 شهریور 1400

گوگل ترنسلیت یک مترجم چند زبانه ماشینی می باشد که تونایی این را دارد که با استفاده از سیستم تفسیر آماری متن ها را تجزیه و تحلیل کرده و به زبان های مختلف ترجمه کند . گوگل ترنسلیت به صورت رایگان توسط شرکت گوگل در اختیار شما قرار گرفته است . این پروژه آخرین تکه از پازل جهانی سازی گوگل می باشد که هدف آن اتصال بخش های مختلف دنیا از لحاظ فرهنگی یا اقتصادی به هم است .

گوگل ترنسلیت در سال 2006 ساخته شد که در ابتدا تنها از سیستم تفسیر آماری استفاده می کرد ولی بعدا در سال 2016 سیستم تفسیر ماشینی عصبی به آن اضافه گردید . تفاوت سیستم تفسیر آماری و عصبی این است که در سیستم تفسیر آماری کلمات به صورت جزء به جزء ترجمه می شوند ولی در سیستم تفسیر عصبی یک جمله به صورت کامل ترجمه می شود . مزیت استفاده از سیستم تفسیر عصبی هم این است که دیگر جملات به صورت نامنظم ترجمه نمی شوند .

گوگل ترنسلیت معایب متعددی دارد که از آن ها می توان به مشکلات گرامری و سرعت کند بین زبان های کم کاربرد اشاره کرد . برای مثال اگر شما بخواهید متنی را از زبان نپالی به ترکی ترجمه کنید سرعت آن بسیار کمتر از ترجمه متن از آلمانی به انگلیسی است . از مزایای گوگل ترنسلیت هم می توان به اثربخشی آن اشاره کرد که کار بسیاری از مردم را برای ترجمه راحت می کند .

از گوگل ترنسلیت می توان برای ترجمه بسیاری از متن ها استفاده کرد . شما می توانید با آن متن ها ، سایت ها ، متن های دست نویس یا حتی عکس ها را ترجمه کنید . این سرویس در حالت آنلاین در دسترس شما قرار دارد ولی شما می توانید با دانلود زبان های مختلف از خود گوگل ترنسلیت به صورت آفلایت هم از آن استفاده کنید .