ملاک های بیشتر دیده شدن یک سایت چیست؟

ملاک های بیشتر دیده شدن یک سایت چیست؟

21 شهریور 1400

می توان گفت که امروزه یکی از مهم ترین و پرسود ترین کارهایی که امروزه در زمینه نرم افزار پیش می رود طراحی سایت می باشد . تنها راه اینکه یک کسب و کار به موفقیتی عظیم برسد و بتواند و صاحب آن بتواند محصولات خود را به خوبی بفروشد یا خدماتی را با ظرفیت کاریش به مردم ارائه دهد ، این است که یک سایت خوب برای خود بسازد . سایتی که به راحتی در دسترس مردم قرار داشته باشد و مشتری بتواند از طریق آن با صاحب کسب و کار ارتباط برقرار کند .

برای اینکه سایتی بتواند در صفحات اول وب قرار گیرد باید قوانین سئو را رعایت کند . قوانین سئو به برنامه نویس می گویند که اگر بتواند برخی از کارها را انجام دهد ، کیفیت سایتش بیشتر شده و گوگل هم آن را در صفحات اول قرار می دهد .

یکی از قوانین سئو این است که موضوعی که برنامه نویس در صفحات سایت درج می کند ، باید نه خیلی طولانی باشد و نه خیلی کوتاه . یا متنی که برای محصولات به کهر گرفته می شود نباید متنی بلند باشد که مشتری از خواندن آن صرف نظر کند . همچنین متن نباید از حد مجاز کمتر باشد . همه این قوانین باید در ساخت وب سایت رعایت شوند . در واقع سئو این منظور را به برنامه نویس می رساند که باید در ساخت سایت حد وسط را رعایت کند تا مردم بیشتر از سایت بازدید کنند .

یکی از مهم ترین مراحل ساخت یک سایت تولید محتوای آن است . درواقع کاربر علاوه بر اینکه به رنگ بندی و عکس های یک سایت توجه می کند ، به محتوی و متن آن نیز دقت می کند . اگر سایتی محتوای جالبی نداشته باشد ، کاربران هم به آن توجهی نمی کنند . منظور از نداشتن محتوای جالب این است که هر نوشته ای که در سایت می باشد باید به خوبی نوشته شود . نوشته علاوه بر اینکه نباید ایراد املایی داشته باشد ، باید حسی را به مخاطب برساند که از خواندن آن نوشته صرف نظر نکند .

عکس ها و رنگ بندی در جذب مخاطب بسیار تاثیر دارد . اگر در سایتی از عکس های بی کیفیت استفاده شود یا رنگ بندی های سایت تیره باشد یا در آن از رنگ هایی مانند قرمز پر رنگ استفاده شود ، کاربران وقت کمتری را در سایت می گذرانند . پس شما قبل از ساخت سایت باید طرح سایت خود را برای برنامه نویس مشخص کنید و به او بگویید از رنگ های روشن استفاده کند .