
اهمیت تگ ها در سئو بخش اول
17 تیر 1398یک استراتژی جامع SEO به این معنی است که هدف شما بهبود دید وب سایت شما بوده و به ترتیب ترافیک و افزایش درآمد.
در حالی که تاکتیک سئو خارجی مانند بک لینک ها هنوز هم در صدر دستور کار قرار دارد، در صفحه SEO در عصر «جستجوی معنایی» کمتر مهم نیست.
توجه موتورهای جستجو به تدریج از قدرت به سمت کیفیت محتوایی که ارائه میدهید، ساختار آن، ارتباط آن، و تجربه کلی کاربر تغییر کردهاست، بنابراین مراقبت از آن جنبهها، نقش مهمی در موفقیت آنلاین ایفا میکند.
در گذشته، تگ های SEO به نظر میرسید که تاثیر قابلتوجهی بر رتبهبندیها دارند، اما حالا تگ ها یکی از بیشترین جنبههای SEO را در سئو داخلی داراست که توسط از این قبیل بحثهای احاطه شدهاست.
کدام یک از تگ ها در حال حاضر منسوخ شدهاند؟ کدام یک مثل همیشه حیاتی هستند؟
برای پاسخ به این سوالات، مهم است که نقش هر تگ را درک کرده و تاثیری که ممکن است بر جستجوی راحت کاربر وجو داشته باشد را ارزیابی کنیم.
تگ ها
این که آیا تگ های متا نسبت به ویژگیهای title و description یا تگ های دیگری که محتوا را سازماندهی یا دستهبندی میکنند - روشی که ما از تگ ها استفاده میکنیم ، تاثیر نسبی آنها بر رتبهبندیها به طور طبیعی در طول سالها تغییر کردهاست.
از آنجا که موتورهای جستجو با خواندن و تفسیر دادهها باهوشتر شدهاند، استفاده از تگ ها به صورت دستکاری شده، منسوخ شدهاست. با این حال، تگ های جدید و روشهای جدید سازماندهی اطلاعات وارد بازی میشوند و با کمی تغییر رویکرد ، می توان از هر دو روش قدیم و جدید استفاده کرد.
امروز میخواهیم تگ ها را معرفی و اهمیت آن در SEO را بررسی کنیم:
تگ Title
متعلق به بخشاست که عنوان صفحه وب را مشخص میکند. به طور معمول به عنوان یک عنوان قابل کلیک در SERP(به صفحه نتایج حاصل از جستجو گفته میشود) ظاهر می شود و همچنین در شبکه های اجتماعی و در مرورگرها نشان داده میشود.
تگ Title به معنی ارایه یک ایده روشن و جامع از محتوای صفحه است. اما آیا آنها تاثیر عمدهای بر رتبهبندیها در عنوان چند سال گذشته داشته اند؟
امروزه دیگر، عناوین بهینه نوشته شده و رتبه های بالاتر هنوز هم دست در دست هم دارند، اگرچه ارتباط مستقیم ضعیف شدهاست.
عنوان صفحه هنوز اولین چیزی است که فرد جستجوگر در SERP آن را میبیند و تصمیم میگیرد که آیا این صفحه به نیت جستجو پی برده است یا نه. یک جستجوگر خوب ممکن است تعداد کلیک و ترافیک را افزایش دهد که حداقل در رتبهبندیها تاثیر دارد،
یک آزمایش ساده میتواند نشان دهد که گوگل دیگر نیازی به برچسب نام شما ندارد تا کلمه کلیدی مطابق با موضوع صفحه را بداند.
به عنوان مثال، اگر شما به دنبال [ نحوه ایجاد برند ] در گوگل جستجو کنید، دو نتیجه (موقعیت ۵ و ۶)را در ۱۰ قسمت اول صفحه با عبارت منطبق و دقیق در این عنوان خواهید دید:
نحوه ایجاد برند در جستجوی گوگل
این نشان میدهد که چگونه موتورهای جستجو به تنهایی در مطالعه و درک محتوا و مفهوم به جای تکیه کردن به موارد کلید واژه، قدرتمندتر میشوند.
موتورهای جستجو اکنون یک تصویر جامع تری را در نظر میگیرند و تمایل دارند محتوای صفحه را به عنوان یک کل ارزیابی کنند، اما پوشش یک کتاب هنوز اهمیت دارد - به خصوص زمانی که مربوط به تعامل با جستجوگرها است.
پس میتوان از بهترین روشها به موارد زیر اشاره کرد:
به هر صفحه عنوانی منحصر به فرد بدهید که محتوای صفحه را به طور دقیق و دقیق توصیف میکند
این عناوین را تا ۵۰ تا ۶۰ کاراکتر طولانی نگه دارید.
ابتدا کلمات کلیدی مهم را بنویسید، اما به شیوهای طبیعی، به طوری که در وهله اول عنوانی برای بازدید کنندگان تان بنویسید.
نام تجاری خود را در عنوانها میتوان به کار برد.
تگ <"meta name="discription> یا توضیحات:
این توضیحات، یک بند دیگر از متن است که در بخشصفحه وب قرار داده میشود و معمولا در یک SERP به همراه عنوانی و نشانی اینترنتی صفحه، نمایش داده میشود. هدف یک فرا گیری، انعکاس ماهیت یک صفحه است، اما با جزییات بیشتر و متن بیشتر.این راز نیست که فرا خوان یک عامل رتبهبندی رسمی برای تقریبا یک دهه باشد. با این حال، اهمیت تگ های متا توصیف نزدیک به هم با تگ عنوان است، زیرا بر تعامل فرد جستجوگر با سایت شما تاثیر میگذارد.
این توصیف، بزرگترین بخش یک منطقه SERP را اشغال کردهاست و فرصتی عالی برای دعوت از جستجوگرها برای کلیک کردن بر روی سایت شما با وعده یک راهحل روشن و جامع برای پرس و جوی آنها است.
این شرح میزان کلیک شما را تحتتاثیر قرار میدهد و همچنین ممکن است (CTR (Click Through Rate یا همان نرخ کلیک را بهبود بخشد و نرخ جهش را کاهش دهد، در صورتی که محتوای صفحات به وعدههای خود عمل کنند. به همین دلیل است که توصیف باید به همان اندازه واقع گرایانه باشد، که آن را دعوت کرده و واضح محتوای آن را منعکس میکند.
بدون شک، هیچ توضیحی نمیتواند کاملا با تمام سوالاتی که ممکن است برای شما رتبهبندی شود، مطابقت داشته باشد.
توصیف شما میتواند هر عددی که میخواهید باشد. اما گوگل به طور معمول تنها ۱۶۰ شخصیت را در SERP نشان میدهد و قسمت کوچکی از گوگل که برای سایت شما استفاده میکند، بسته به جستجو، ممکن است آن تعریفی نباشد که شما نوشتهاید.
پس میتوان از بهترین روشها به موارد زیر اشاره کرد:
در هر صفحه یک توضیح ویژه منحصر به فرد مرتبط به هر صفحه را بدهید که به طور واضح نشان میدهد که این صفحه چه ارزشی دارد.
بخش هایی از گوگل به طور معمول از حدود ۱۵۰ تا ۱۶۰ کاراکتر (از جمله فضا)استفاده میکند
مهمترین کلمات کلیدی خود را ذکر کنید، اما بیش از حد از آنها استفاده نکنید. برای عموم بنویسید.
اختیاری: از یک مکالمه چشمی جذاب استفاده کنید، یک پیشنهاد منحصر به فرد که شما ارائه میکند و یا اشاراتی بر آنچه انتظار دارید - "یاد بگیرید"، "بخرید"، "بفروشید"، و ...
تگ هدینگ ها(H۱ - H۶)
تگ های هدینگ، برچسب HTML هستند که برای شناسایی عناوین و سو تیتر در محتوای خود از انواع دیگر متن استفاده میشوند (به عنوان مثال، متن پاراگراف).
این سلسلهمراتب از H۱ الی H۶ میباشد، از هر لحاظ مفهوم "اهمیت"را یادآوری میکند، H۱ عنوان اصلی یک صفحه است (قابل مشاهده برای کاربران بر خلاف متا description)، و برجستهترین تگ میباشد، H1 چیزی است که صفحه مرتبط با آن است. H1 - H۶ برچسبهای اختیاری برای سازماندهی محتوا است که روشی برای جهتیابی آسان است.
استفاده از برچسبهای پیشرو این روزها منبع برخی مباحثات است. در حالی که برچسبهای H۲ - H۶ برای موتورهای جستجو مهم تلقی نمیشوند، استفاده صحیح از برچسب H۱ در بسیاری از مطالعات صنعتی مورد تاکید قرار گرفتهاست. جدای از آن، استفاده ناشیانه از H۱ ها ممکن است سایتی را از رتبهبندی اصلی و بهبود ترافیک جدا کند.
استفاده از برچسبهای پیشرو قطعا به معماری محتوا می افزاید.
برای موتورهای جستجو، خواندن و درک محتوای خوب و سازمانیافته آسانتر از سینهخیز رفتن از طریق مسایل ساختاری است.
برای کاربران، heading ها شبیه به لنگرهای در یک دیوار از متن هستند، آنها را از طریق صفحه هدایت می شود و هضم آنها آسانتر خواهد بود.
هر دوی این عوامل اهمیت بهینهسازی دقیق را افزایش میدهند، که در آن جزئیات کوچک به تصویر بزرگ SEO و تصویر کاربر اضافه میشود و میتواند منجر به افزایش رتبه شود.
پس میتوان از بهترین روشها به موارد زیر اشاره کرد:
هر صفحه یک H۱ کاملا منحصر به فرد را دارا باشد که با استفاده از کلمات کلیدی در آن، صفحه را پوشش میدهد.
از برچسبهای H۲ الی H۶ هایی استفاده میکنیم که در آن (معمولا، نیازی به فراتر رفتن از فرضیه H۳)، با استفاده از کلمات کلیدی ثانویه مرتبط با هر پاراگراف وجود نداشته باشد.
از برچسب ها و کلمات کلیدی بیش از حد استفاده نکنید. آن را برای کاربران قابل خواندن قرار دهید.
تگ Italic و Bold
تگ بولد و ایتالیک میتوانند برای برجسته کردن بخشهای مهم محتوا و اضافه کردن تاکید معنایی بر روی کلمات خاص مورد استفاده قرار گیرند.
در مورد SEO، معمولا گفته میشود که ربات ها میتوانند از این ترفندهای کوچک قدردانی کند، اما خیلی به آن اهمیت نمیدهد.
درنتیجه، این ها تگ های مهمی نیستند که از آنها استفاده کنید، با این حال ممکن است آنها قابلیت خواندن و خوانایی کاربر را بهبود بخشند، و هرگز کاربر آسیب نخواهد دید. روباتها تمایل دارند از چیزی که توسط جستجوگرها محبوب هستند، تقدیر و تشکر کنند.
پس میتوان از بهترین روشها به موارد زیر اشاره کرد:
تنها از این برچسبها استفاده کنید که در آن واقعا منطقی به نظر میرسد. صرفهجویی در مصرف بیش از حد.
پویش یک قطعه از محتویات به عنوان یک کل، برای اینکه مطمئن شوید که با لهجههای مختلف بار نمیشود و برای خواندن و هضم راحت است.
ادامه دارد...