طراحی گرافیکی در تهران

طراحی گرافیکی در تهران

19 اسفند 1400

طراحی گرافیکی در تهران

 

طراح گرافیکی صدایی آشنا برای تک تک افرادی است که به خوبی می دانند دنیای امروز اگر زیباتر از چندین سال قبل است، این را مدیون کسانی است که خلاقیت و هنرهای خود را که خیلی با ارزش است، به دنیای امروز منتقل کرده اند و با خلاقیت و استعدادی که در این زمینه دارند باعث شده اند دنیای امروز ما به زیبایی هر چه تمام خود برسد و این زیبایی ها در نقش تمام شاهکارهای هنری این افراد خلاق ، نوآور و با ابتکاربه خوبی دیده می شود.

در مجموع باید گفت طراحی گرافیکی یا طراحی گرافیک فرآیند ارتباطات بصری (دیداری)، پ حل مسئله از طریق استفاده از فضا، تصویر، رنگ و تایپ است. این رشته (طراحی گرافیک) زیرمجموعه طراحی ارتباطات و ارتباطات بصری در نظر گرفته است، اصطلاح (طراحی گرافیک) می‌تواند به دلیل اشتراکات فنی پیچیده، به جای طراحی ارتباطات و ارتباط بصری استفاده شود. طراحان این امر از روش های مختلف در ایجاد و ترکیب کلمات، نمادها و تصاویر به منظور خلق یک نمایش تصویری از پیام و ایده ها استفاده می‌کنند. طراح گرافیک ممکن است ترکیبی از هنر های بصری، تایپوگرافی و تکنیک های صفحه آرایی را برای تولید یک نتیجه نهایی استفاده کند. طراحی گرافیک، اغلب به هر دو فرآیند "طراحی" که توسط آن ارتباط ایجاد شده است و محصولات "طرح" که تولید می‌شوند اشاره می‌کند.

کاربرد های متداول طراحی گرافیک شامل هویت "لوگو و نام تجاری"، انتشارات "کتاب ها، مجلات، روزنامه ها"، تبلیغات چاپ، بیلبوردها، پوسترها، گرافیک وب سایت و عناصر، علائم و بسته بندی محصولات است.

در فارسی واژه (طراحی) را در ترجمه (Design) به کار می‌برند. این ترجمه اگر به معنای نقشه کاری باشد، صحیح است؛ ولی اگر طراحی به معنای کشیدن طرحی روز کاغذ، مثل طراحی از روی مدل باشد، ترجمه درستی نیست.

اما طراحی گرافیک به معنای خلق و سامان دادن یک سلسله عوامل تصویری برای بیان یک مفهوم، پیام یا اطلاعات در جهت هدفی معین و مشخص است.

 

انوع اصلی طراحی گرافیک

 

  • طراحی هویت بصری (Visual Identity Design)
  • طراحی تبلیغاتی و بازاریابی (Marketing & Advertising Graphic Design)
  • طراحی رابط کاربری (User Interface Graphic Design)
  • طراحی حوزه نشر (Publication Graphic Design)
  • طراحی موشن گرافیک (Motion Graphic Design)
  • طراحی مبتنی بر تصویر سازی ( Art and illustration for Graphic Design)

 

 

طراحی هویت بصری (Visual Identity Design)

 

این نوع طراحی گرافیک بر اساس یک برند می‌باشد. به طور کلی می‌توان گفت یک برند، پل ارتباطی یک مجموعه یا سازمان با مخاطبینش است. هویت بصری یک برند، هم تعیین کننده چیستی، چگونگی و اغلب چرایی تعامل با مخاطبین می‌باشد. در واقع اگر تصور کنیم که یک برند، یک شخص است که با مخاطب سر و کار دارد، هویت برند  و نقش شخصیت آن فرد را خواهد داشت. برای مثال هم میتوان به "طراحی لوگو" اشاره کرد.

 

طراحی تبلیغاتی و بازاریابی (Marketing & Advertising Graphic Design)

 

احیاناً یکی از مرسوم ترین انواع طراحی گرافیک، طراحی تبلیغاتی باشد.  این نوع طراحی به قدری برای مردم آشنا است که قسمت قابل توجهی از مردم، طراحی گرافیک را همین نوع طراحی می دانند و از دیگر انواع طراحی گرافیک اطلاعی ندارند.

این نوع طراحی، با توجه به قسمت تبلیغات و بازاریابی شرکت های بزرگ و کوچک است. در اصل جلوه اصلی و شکل و شمایل تبلیغات و برنامه های مارکتینگ یک شرکت با طراحی گرافیک معنا پیدا می‌کند. ارزش و اهمیت این نوع از طراحی به قدری ضروری است که اصلاً، یک برنامه بازاریابی موفق با طراحی های گرافیکی هدفمند محقق می‌شود.

 

طراحی رابط کاربری (User Interface Graphic Design)

 

طراحی رابط کاربری بخشی از طراحی گرافیکی است که آگاه از تعامل کاربر با یک بستر، مثل نمونه هایی که گفته شد، می باشد. رابط کاربری (UI) چگونگی تعامل کاربر را با یک اپلیکیشن، وب‌ سایت، برنامه، بازی و هر نوع صفحه دیگری تعیین می‌کند. اینکه جلوه، شکل و شمایل یک اپلیکیشن یا صفحات یک وب سایت چه شکلی باشد، کاربر چگونه و چطور راحت تر بتواند با آنها ارتباط بر قرار کند،  همه و همه در حوزه طراحی رابط کاربری یا طراحی (UI) می‌باشد.

 

طراحی حوزه نشر (Publication Graphic Design)  

 

احتمالاً بتوان گفت قدمت این نوع طراحی گرافیک، از بقیه شاخه ها بیشتر باشد و از قدیم تر در حال ساخ و طراحی باشد. در اصل از زمانی که چاپ و نشر به یک صنعت تبدیل شد، این نوع از طراحی گرافیک خلق و گسترش پیدا کرد. طراحی حوزه نشر یا طراحی گرافیکی نشریات، قسمتی از طراحی گرافیک است که با حوزه نشر،چاپ،روزنامه،کاتالوگ، کتاب و... در ارتباط است.

 

 

طراحی موشن گرافیک (Motion Graphic DJ,esign)  

 

اگر به یک چیزی که طراحی گرافیک شده باشد، حرکت و پویانمایی اضافه کنیم، تبدیل به موشن گرافی می شود. طراحی هایی مثل انیمیشن، صداگذاری، تایپوگرافی، ویدئو، اسلاید تصاویر و … که با حرکت همراه هستند، در این نوع از انواع طراحی گرافیک جای می گیرند.

طراحی موشن گرافی از جدیدترین شاخه های طراحی است. از زمانی که تلویزیون در خانه ها آمد، این شاخه به شدت رشد کرد. که می‌توان گفت از نمونه های رایج آن تبلیغات تلویزیونی بود. با رشد شبکه های اجتماعی و کسب و کار های آنلاین و دیجیتالی هم به کاربردن آن در تبلیغات و تولید محتوا بسیار بیشتر از قبل شد.

 

طراحی مبتنی بر تصویر سازی ( Art and illustration for Graphic Design)

 

این نوع از طراحی گرافیک در واقع شامل خلق و تصویرسازی مفاهیم و تصاویری است که متناسب با مسئله ای که طراح می خواهد حل کند، به وسیله او طراحی می شود. که خود شامل طراحی انواع مختلفی از تصاویر و محصولات می شود.

 

زمینه فعالیت‌های مرتبط با طراحی گرافیک

 

در این بین باید به این نکته توجه داشت که زمینه فعالیت های مرتبط با طراحی گرافیک شامل ۳ طراحی میشود، که عبارتند از:

  • طراحی رابط (interface design)
  • طراحی تجربه کاربری (User experience design)
  • طراحی گرافیک تجربی
  •  

شغل طراحی گرافیکی

 

اشتغال در طراحی گرافیک شامل کارگران انجام وظایف تخصصی، مانند: خدمات طراحی، چاپ و نشر، تبلیغات، و روابط عمومی است. مسئولیت اصلی یک طراح گرافیک چیدمان عناصر بصری در یک نوع رسانه است. عناوین کار اصلی در صنعت می‌تواند متفاوت باشد و اغلب مختص هر کشور است. 

طراحان گرافیک می‌توانند در محیط‌های مختلف کار کنند. در حالی که بسیاری در شرکت‌های اختصاص داده شده به صنعت، مانند مشاوره طراحی یا سازمان‌های تجاری کار می‌کنند، دیگران ممکن است در چاپ و نشر، بازاریابی یا شرکت‌های ارتباطات دیگر کار کنند. به‌طور فزاینده، به ویژه از زمان معرفی رایانه‌های شخصی به صنعت، بسیاری از طراحان گرافیک در سازمان‌های غیر طراحی گرا، به عنوان مثال در خانه طراحان، خود مشغول به کار هستند. طراحان گرافیک نیز ممکن است به عنوان طراحان آزاد در کار شرایط خود، قیمت، ایده‌های خود و مسائل دیگر را داشته باشند.

گزارش‌های طراح گرافیک به مدیر هنری، مدیر خلاق یا رسانه‌های ارشد خلاق است. مدیران هنری به عنوان یک طراح ارشد، ممکن است زمان کمتری را صرف طراحی رسانه و زمان بیشتری را صرف کارگردانی طراحان دیگر در فعالیت‌های خلاق گسترده‌تر، مانند توسعه نام تجاری و توسعه هویت سازمانی کنند.

 

طراحی گرافیکی در تهران 

 

حال با توجه به توضیحاتی که داده شد باید گفت که امروزه به  دلیل افزایش طرح و طراحان گرافیکی، شما عزیزان باید دقت خود را بالا برده تا طراح خوبی را برای کسب و کاری که راه اندازی کرده اید پیدا کنید.

 

چرا تیم مستر کدر را برای طراحی کارهای گرافیکی خود انتخاب کنیم؟

 

تیم حرفه ای مسترکدر آماده ارائه ای مانند مواردی که مربوط به کارهای گرافیکی که توضیحات جامع آن در این صفحه گفته است.

شما می توانید با ارتباط با گروه حرفه ما سفارشات خود را بیان و ثبت کنید و با گروه پشتیبانی ما در ارتباط باشید تا کار های شما را در اسرع وقت انجام شود و این نکته هم بدانید بعد از طراحی هر طرح گرافیکی شما میتوانید بنا به خواسته و سلیقه خودتان تغییرات آن را به گروه ما پیشنهاد کنید تا طراحان ما آنها را برای شما اعمال کنند.

 

سخن پایانی

 

اگر در تهران زندگی میکنید و به دنبال طراح گرافیک برای کسب و کار خود هستید، میتوانید به راحتی با تیم حرفه ای مسترکدر در ارتباط باشید و کارهای گرافیکی خود را به ما بسپارید.

البته اگر در شهر های دیگر هستید، میتوانید به صورت مجازی با توجه به راه های ارتباطی که در سایت قرار دارد، سفارشات خود را به گروه ما بسپارید.