
اهمیت تگ ها در سئو بخش دوم
18 تیر 1398همانطور که در بخش اول گفتیم بسیاری از تگ ها در بهینه سازی وب سایت بسیار تاثیر گذار می باشد در ادامه مقاله اهمیت تگ ها به این موضوع میپردازیم.
تگ Meta Keywords
در ابتدای شروع بهینهسازی، meta keywords ها که برای قطعه ی کوچکی از متن هستند که فقط در کد قابل مشاهده میباشند، که قرار است موتورهای جستجو را به موضوعات مربوط به صفحه مرتبط کند.
طبیعتا، طی سالها تگ ها به زمینهای تولید کننده برای هرزنامه و یک چاشنی کدنویسی تبدیل شد به جای آن که مستقیما محتوای آن را بهینه کند.
در حال حاضر، این یک واقعیت معروف است که گوگل دیگر کاملا کلمات کلیدی را نادیده میگیرد به علاوه آنها نتوانستند بر رتبهبندیها تاثیر بگذارند، و اگر از آن ها زیاد استفاده کنید، جریمه نخواهید شد.
حرف آخر: فرا کلمات خیلی کهنه هستند و ارزش هدر رفتن وقت شما را ندارند.
پس میتوان از بهترین روشها به موارد زیر اشاره کرد:
تنها واژههای مناسب و منطقی را در آن ذکر کنید، یا به همان روشی که گوگل استفاده میکند، آن را نادیده بگیرید.
ویژگی Alt عکس ها
موتور های جستجوی گوگل نمی توانند ماهیت عکس هارا درک کنند و آن را از ویژگی Alt آن شناسایی میکنند به همین دلیل این اریبیوت بسیار مهم میباشد. مشخصه alt تصویر به یک برچسب تصویر اضافه میشود تا محتویات آن را توصیف کند. Alt تصاویر به دو دلیل در بهینهسازی صفحه مهم هستند:
متن Alt برای بازدیدکنندگان نمایش داده میشود اگر نتواند یک تصویر خاص را بار کند (یا اگر تصاویر از کار بیافتند شوند).
برای وب سایتهای تجارت الکترونیک، تصاویر اغلب تاثیر مهمی بر چگونگی تعامل یک بازدیدکننده با یک صفحه دارند.
گوگل هم چنین میگوید: کمک به موتورهای جستجو برای درک آنچه که تصاویر در مورد آن هستند و نحوه حرکت آنها با بقیه محتوا میتواند به آنها کمک کند تا در یک صفحه برای پرس و جوهای جستجو مناسب عمل کنند.علاوه بر این، یک توصیف واضح و مناسب برای موتورهای جستجو شانس شما را برای ظاهر شدن در بین نتایج گوگل افزایش میدهد.
پس میتوان از بهترین روشها به موارد زیر اشاره کرد:
همیشه سعی خود را بکنید که اکثر تصاویر برجسته (تصویر محصول، اینفوگرافی، یا تصاویر آموزشی)را بهینه کنید، تصاویری که احتمالا در جستجوی گوگل ظاهر میشوند.
متنی را بر روی صفحاتی که بیش از حد از تصاویر جدا نیستند، اضافه کنید
فایل alt را به اندازه کافی روشن و توصیفی نگه دارید، از کلمات کلیدی خود استفاده کنید و مطمین شوید که آنها به طور طبیعی در کل بوم محتوای صفحه قرار میگیرند.
ویژگیهای Nofollow
لینکهای خارجی ، خروجی لینکهای سایت شما هستند که به سایتهای دیگر اشاره میکنند. طبیعتا، از اینها برای اشاره به منابع استفاده میشوند، اشاره به افراد به سمت دیگر منابع مفید، یا ذکر یک سایت مرتبط به دلایل دیگر استفاده میشود.
این پیوندها برای SEO بسیار مهم است: آنها میتوانند به شکل یک قطعه جامع با پشتیبانی منابع موثق، یا مانند یک زبالهدان پیوند با محتوای بسیار با ارزش، نگاه کند.
گوگل به خاطر انگیزه های شدید برای هر گونه تاکتیک های ارتباطی دستکاری شده، که در معرض سوء استفاده قرار می گیرد، می تواند برایتان مجازات قائل شود و در شناسایی آن ها بسیار هوشمندانه عمل میکند.
به غیر از آن، در عصر جستجوی معنایی، گوگل ممکن است با منابعی که شما به آن اشاره میکنید رفتار کند، تا محتوای صفحه شما را بهتر درک کند. به هر دو دلیل، ارزش توجه به جایی که لینک میکنید ارزش دارد.
به طور پیشفرض، همه هایپر لینکها dofollow هستند، و وقتی شما یک لینک dofollow را روی سایت خود قرار میدهید، اساسا رای اعتماد به صفحه متصل شده را ایجاد میکنید.
زمانی که یک مشخصه nofollow را به یک لینک اضافه میکنید، در حال آموزش موتور های جستجو برای دنبال کردن لینکها (و نه عبور از هیچ برابری لینک)است. اگر بخش SEO را مرتب نگاه دارید، یک تعادل سالم بین لینکهای follow و nofollow در صفحات تان حفظ کردهاید، اما به طور معمول انواع لینکهای زیر را با nofollow تنظیم میکنید:
پیوند به هر منبعی که به هر طریق میتواند به عنوان "محتوای تکراری" در نظر گرفته شود.
هر گونه لینک پرداختشده و یا پشتیبانی مالی (شما نمیخواهید که گوگل شما را در فروش "رای" بگیرد
پیوندها از نظرات یا انواع دیگر محتوای تولید شده توسط کاربر که میتواند فراتر از کنترل شما باشد.)
"ثبت" داخلی "و" ثبت " در ادامه، که تنها هدر رفتن بودجه است.
ربات های متا تگ
یک ربات ها سطح صفحه را با محتوای noindex نسبت به مشخصه "noindex" به موتورهای جستجو که در صفحه مشخص نشده اند، میپردازد. یک ویژگی nofollow به ربات ها دستور میدهد تا هیچ ارتباطی را در این صفحه دنبال نکند،
در حالی است که این برچسبها با رتبهبندیها به طور مستقیم ارتباط ندارند، در برخی موارد آنها ممکن است تاثیری بر نحوه ظاهر سایت شما در نظر موتورهای جستجو داشته باشند.
به عنوان مثال، گوگل به شدت از محتوای ضعیف و تکراری ناراضی است. شما ممکن است آن را به عمد تولید نکنید، اما برای بعضی از صفحات با ارزش کمی برای کاربران بر خوردار است، اما لازم است به این دلیلی بر روی سایت تمرکز کنید.
همچنین میتوانید صفحات "پیشنویس یا حفره" داشته باشید که برای انتشار آن نیاز دارید، در حالی که هنوز تمام نشده و یا به بهترین نوع بهینهسازی نشده است. احتمالا نمیخواهید این صفحات در هنگام ارزیابی کیفیت کلی سایت شما در نظر گرفته شوند.
در برخی موارد دیگر، شما ممکن است برخی صفحات مشخص را بخواهید تا از SERP خارج شوند چون آنها یک نوع معامله ویژه را که قرار است تنها توسط یک لینک مستقیم در دسترس باشند. (به عنوان مثال، از یک خبرنامه)
در نهایت، اگر گزینه جستجوی در سایت خود دارید، گوگل صفحات نتایج سفارشی را توصیه میکند، که میتواند به طور نامحدود به دست آید.
در موارد بالا، برچسبهای noindex و nofollow بسیار کمک بزرگی میکنند، چون آنها کنترل ویژهای بر روی سایت شما دارند که توسط موتورهای جستجو دیده میشود.
پس میتوان از بهترین روشها به موارد زیر اشاره کرد:
بستن صفحات غیر ضروری ، ناتمام با محتوای ضعیف که ارزش کمی دارند و هیچ تمایلی به ظاهر شدن در SERP ندارند.
بستن صفحات که به طور غیر منطقی بودجه را هدر میدهند.
دقت کنید که به اشتباه صفحات مهم را از نمایهسازی محدود نکنید.