ساخت یک هوش مصنوعی با استفاده از جاوا

ساخت یک هوش مصنوعی با استفاده از جاوا

16 شهریور 1400

تلاش برای ایجاد یک هوش مصنوعی از سال 1943 میلادی شروع شد و تا الان دانشمندان و برنامه نویسان زیادی در این زمینه فعالیت می کنند . هوش مصنوعی آن قدر پیشرفته و قوی می باشد که می تواند رفتارهای انسان را به همان صورت دربیاورد . تکنولوژی هوش مصنوعی فراز و نشیب های زیادی داشت . در ابتدا گروهی از متفکرین با پروژه های هوش مصنوعی مخالفت می کردند و آن را ناکارآمد می دانستند ولی امروزه هوش مصنوعی توانسته ماشین هایی بسازد که کار ترجمه را انجام می دهند یا شطرنج بازی می کنند یا حتی می توانند با شما حرف بزنند . در این مقاله به چگونگی ساخته شدن هوش های مصنوعی با استفاده از زبان برنامه نویسی جاوا اشاره می کنیم .

مزیت های جاوا برای ساخت هوش مصنوعی

با اینکه چندین سال می شود که هوش مصنوعی روی کار آمده ولی هنوز زبانی مخصوص این کار ساخته نشده است . زبان جاوا برای علاقه مندان به هوش مصنوعی از محبوبیت بیشتری نسبت به زبان های دیگر برخوردار است . از مزیت های فوق العاده زبان جاوا می توان به یادگیری آسان و قابلیت های زیاد آن اشاره کرد . جاوا تعداد زیادی کتاب خانه هوش مصنوعی دارد که کار شما را برای ساخت هوش مصنوعی بسیار آسان می کند . همچنین جاوا شیئ گرا و مقیاس پذیر است این دو ویژگی برای ساخت هوش مصنوعی ضروری است .

جاوا یا پایتون؟

اگر شما به هوش مصنوعی علاقه مند شده اید و یادگیری یک زبان برنامه نویسی را در اولویت قرار داده اید ، شاید ممکن باشد که بین جاوا یا پایتون سردرگم شده باشید . برای حل این مشکل ما به شما پیشنهاد می کنیم که به کاربرد آن های آن ها دقت کنید .

پایتون نسبت به جاوا ساده تر بوده و کار با آن سریع تر است ولی جاوا از عملکرد بهتری برخوردار می باشد . معمولا برای ساخت هوش مصنوعی به علت راحت تر بودن استفاده از زبان پایتون از این زبان استفاده می گردد ولی در کارهای تخصصی و پیشرفته تر باید از زبان جاوا استفاده کرد .

پیشنهادی : چگونه در یوتیوب به موفقیت برسیم؟