بهترین زبان های برنامه نویسی هوش مصنوعی

بهترین زبان های برنامه نویسی هوش مصنوعی

27 شهریور 1400

یکی از مهم ترین چیزهایی که امروزه در زندگی ما نقش دارد و در آینده قطعا نقش بیشتری در زندگی ما خواهد داشت ، هوش مصنوعی است . این فناوری نیاز به کدنویسی حرفه ای دارد و تنها کسانی در این زمینه موفق می شوند که زبان های برنامه نویسی تحت هوش مصنوعی را به طور حرفه ای فراگرفته باشند . زبان های برنامه نویسی هوش مصنوعی بسیار پیشرفته بوده و نسبت به بقیه زبان ها کامل تر هستند . ما در این مقاله به این زبان ها می پردازیم و به شما می گوییم که کدام یک از این زبان ها بهتر است .

بهترین زبان ها برنامه نویسی برای هوش مصنوعی :

5.C++ : این زبان برای برنامه نویسان هوش مصنوعی زبان مناسبی نیست ، زیرا نه تنها بسیار پیچیده است ، بلکه کتاب خانه محدودی هم دارد . البته این زبان پرسرعت ترین زبان برنامه نویسی در هوش مصنوعی است و در کار کنترل هم بسیار مناسب است . از مهم ترین کاربرد های زبان C++ استفاده شدن آن در مرورگر گوگل کروم است .

4.جاوا : جاوا از پرطرفدارترین زبان ها در برنامه نویسی به شمار می رود که عمده کاربرد آن در ساخت اپلیکیشن موبایل است در هوش مصنوعی هم حرف زیادی برای گفتن دارد . جاوا دارای کتاب خانه های زیادی است که کار با آن را بسیار آسان می کند . یکی دیگر از مزایای جاوا دیباگ راحت آن است ، یعنی مشکلاتی که در پروژه به خاطر کدها پیش می آیند به راحتی شناسایی و حل می شوند . از معایب این زبان می توان به سرعت کم آن اشاره کرد . البته جاوا در زمینه هوش مصنوعی هنوز کامل و مناسب نیست ولی کاربرد های زیادی برای هوش مصنوعی دارد .

3.لیسپ : این زبان در سال 1958 میلادی توسط جان مک کارتی ایجاد شد . بیشتر کاربرد زبان لیسپ در طراحی هوش مصنوعی است . این زبان یکی از قدیمی ترین زبان های برنامه نویسی هوش مصنوعی است که قابلیت های زیادی را برای ساخت یک هوش مصنوعی خوب دارد . از معایب این زبان می توان به دشواری آن اشاره کرد ، زیرا این زبان بسیار پیچیده بوده وکار با آن سخت است .

2.پرولوگ : این زبان به علت داشتن قواعد منطقی برای هوش مصنوعی بسیار مناسب است . همچنین یادگیری و پیاده سازی آن روی پروژه بسیار آسان است . از پرولوگ بیشتر برای ساختن بات ها استفاده می گردد .

1.پایتون : زبان پایتون بهترین زبان در حوزه برنامه نویسی هوش مصنوعی است که یادگیری و کار با آن بسیار راحت می باشد . قطعا این زبان در هوش مصنوعی حرف اول را می زند . پایتون نتیجه تلاش جیدو فان روسوم است . او در اواخر دهه 1980 به دنبال ایجاد یک زبان پر کاربرد برای هوش مصنوعی بود . در تنیجه زبان پایتون را ایجاد کرد تا کار توسعه هوش مصنوعی راحت تر گردد .