با مراحل طراحی یک لوگو آشنا شوید .

با مراحل طراحی یک لوگو آشنا شوید .

1 مهر 1400

یکی از مهم ترین تکنیک ها برای پیشرفت یک کسب و کار و دیده شدن آن داشتن یک لوگوی زیبا و ساده می باشد . یک لوگوی خوب سبب می شود تا مشتری بیشتر به شما اعتماد کند . هر کسب و کاری لگوی مخصوص خود را دارد ، برای مثال اگر شما در کار ساخت اسباب بازی هستید ، بهتر است تا از لوگویی استفاده کنید که شکل و ظاهری مخصوص روحیات کودکان داشته باشد یا اگر صاحب یک شرکت تولید کننده قطعات خودرو هستید بهتر است تا  از لوگویی جدی و صنعتی استفاده کنید .

در واقع هر کسی با دیدن لوگوی شما تصویری از کسب و کار و خط تولید شما در ذهنش ایجاد می شود و کار شما را به همان صورت تصور می کند . به همین دلیل داشتن یک لوگوی متناسب با کسب و کار برای شما بسیار اهمیت دارد . همچنین یک لوگو حرفه ای بودن شما رد کارتان را به مشتری می رساند.

اصول طراحی لوگو

یکی از مهم ترین اصول طراحی لوگو این است که لوگوی شما باید ساده باشد . اگر در لوگوی خود از رنگ های خوبی استفاده نکنید یا طرح خوبی رابرای آن انتخاب نکنید ، لوگوی شما به درد کسب و کارتان نخواهد خورد . در یک لوگو همه چیز باید شفاف باشد ، یعنی هر فردی که لوگو را می بیند باید مفهوم و ارتباط آن با کسب و کار شما را دریابد ، به همین دلیل پیشنهاد می شود تا شما از لوگوهایی ساده و مفهومی استفاده کنید .

یکی دیگر از اصول طراحی لوگو این است که شما به هیج وجه نباید در فواصل زمانی کوتاه لوگوی خود را تغییر دهید . با این کار مخاطبان شما گیج می شوند و حتی امکان دارد کسی که یک بار کسب و کار شما را دیده باشد ، دیگر آن را به یاد نیاورد .

یکی دیگر از یان اصول این است که لوگوی شما باید نسبت به لوگوهای دیگر تمایز داشته باشد تا هم بهتر خود را جلوه داده باشد و هم بتوان آن را ثبت کرد . همچنین اگر شما در طراحی لوگوی خود از دیگران تقلید نکرده باشید ، از مزیت اخلاقی نیز برخوردار می شوید و مخاطبان شما نگاه بدی به کسب و کارتان نخواهند داشت .

مراحل طراحی لوگو

  1. انتخاب یک تعریف برای کسب و کار : در این مرحله شما باید برای برای لوگویی که قرار است طراحی شود یک مفهوم پیدا کنید . همانطور که گفتینم یکی از اصول طراحی لوگو هم داشتن معنا و مفهوم است . اگر شما این کار را به خوبی انجام دهید ، مخاطب لوگوی شما را بیشتر می پسندد .
  2. به تصویر کشیدن فکری که شما در سر دارید : شما در اینجای کار باید معنا و مفهوم لوگو را بکشید . یا به عبارت دیگر باید تصویر لوگوی خود را بر مبنای چیزی که در سر دارید رسم کنید . سعی کنید تصویری که خلق می کنید کاملا با مفهوم آن ارتباط داشته باشد . در غیر این صورت مخاطبان شما نمی توانند معنای لوگوی شما را دریابند .
  3. دادن جلوه ای زیبا به لوگو : بعد از به تصویر کشیدن ایده خود باید شما باید جلوه های ظاهری را به لوگوی خود اضافه کنید . هرچه این جلوه ها زیباتر باشند ، بازخورد بهتری از مخاطبان خود می گیرید . این جلوه ها عبارت اند از : انتخاب سبک ، رنگ و نوع فونت لوگو که هرکدام از آن ها باید به شکلی زیبا اجرا شوند .

در نتیجه می توان گفت که ساخت یک لوگوی زیبا برای کسب و کار شما بسیار کارآمد است و مشتریان شما با دیدن لوگوی شما جذب کارتان می شوند ، پس تلاش کنید تا در این زمینه به بهترین شکل ممکن عمل کنید .

پیشنهاد می کنیم این مقالات را هم بخوانید :

چگونه در یوتیوب به موفقیت برسیم؟

آموزش نصب اندروید استودیو

اهمیت محتوا در وب سایت