کدام سیستم عامل امنیت بیشتری دارد ؟

کدام سیستم عامل امنیت بیشتری دارد ؟

28 شهریور 1400

شاید یکی از سوالاتی که همیشه در زمینه کامپیوتر مطرح بوده و است ، این است که کدام سیستم عامل از امنیت بهتری برخوردار است . این رقابت قطعا بین سیستم عامل های ویندوز و مک می باشد . ما در این مقاله این دو سیستم عامل را مورد بررسی قرار داده و امنیت آن ها را به هم مقایسه می کنیم .

محصولات شرکت اپل همیشه از امنیت بالایی برخوردار هستند و بدون شک سیستم عامل مک در زمینه امنیت از ویندوز یک قدم بالاتر است . شرکت اپل همیشه اقدامات خوبی را در زمینه امنیت برداشته و نتیجه این قدم های مثبت هم اطمینان مشتریانش از امنیت محصولات خود است . اما سوال این است که آیا اپل توانسته از حریم خصوصی کاربرانش محافظت کند ؟

در مقایسه با ویندوز ، محصول شرکت ماکروسافت بهتر توانسته تا از حریم شخصی کاربرانش حفاظت کند . نظرسنجی ها هم همین موضوع را اثبات می کنند . در واقع در این زمینه کاربران بیشتر به ویندوز اعتماد می کنند تا مک .

 البته کارشناسان شرکت های مدافع حریم شخصی در این باره می گویند که سیستم عامل ویندوز در دستگاه های بیشتر و متنوع تری قابل اجرا است ولی سیستم عامل مک در محیطی بسته کار می کند . به همین دلیل مک توانایی بیشتری در حفظ حریم خصوصی دارد . اپل اطلاعات شخصی کاربرانش را با شرکت های دیگر به اشتراک می گذارد به همین خاطر مدیرعامل شرکت اپل می تواند این ادعا را داشته باشد که از روش های بسیار خوبی برای تامین امنیت کاربرانش استفاده کرده . ولی به نظر کارشناسان با اینکه مک امنیت بیشتری نسبت به ویندوز دارد ، اما با این امنیت برای این سیستم عامل کافی نیست .

عملکرد ویندوز 10 درباره امنیت حریم خصوصی

در ابتدای روی کار آمدن ویندوز 10 ، کاربران از امنیت خود در آن راضی نبودند ولی بعدا ماکروسافت با ایجاد تغییراتی در آن مدعی شد که از حریم خصوصی کاربران خود محافظت می کند . اما ویندوز 10 چقدر توانسته در این زمینه موفق باشد ؟

به نظر کارشناسان ویندوز 10 با وجود تمام تغییراتی که ایجاد کرده اما باز هم نمی تواند تا از حریم خصوصی افراد محافظت کند و حجم زیادی از اطلاعات کاربرانش را نگه داری می کند .

در نتیجه می توان گفت که شرکت اپل در زمینه امنیت بسیار از ماکروسافت جلوتر است و با اینکه ویندوز در دسترس تر است و در دستگاه های زیادی اجرا می گردد ، اما به دلیل بسته بودن مک ، این سیستم عامل حرف اول را در تامین امنیت کاربران خود می زند .

پایتون یا جاوا؟

بهترین روش یادگیری زبان های برنامه نویسی چیست؟