VPS یا سرور مجازی چیست؟

VPS یا سرور مجازی چیست؟

6 مهر 1400

VPS مخفف virtual private server است که به معنی سرور مجازی اختصاصی می باشد . روی هر سرور چندین سرور مجازی وجود دارد که دسترسی به سرور ها را آسان تر می کند . همچنین سرورهای مجازی برای شرکت هایی مناسب هستند که برای ارائه خدمات خود به مردم نیاز به امکانات بیشتری دارند . اجاره سرورهای اختصاصی نیاز به منبع مالی زیادی دارد ، به همین دلیل سرورهای اختصتصی برای شرکت ها و کسب و کارهای کوچک مناسب نیست . البته نه تنها سرورهای مجازی همانطور که گفته شد از لحاظ هزینه مناسب تر هستند ، بلکه امکانات بیشتری را هم در اختیار شما قرار می دهند .

عمده کاربرد سرورهای مجازی در مدیریت سایت ها می باشد . صاحبان سایت ها برای اعمال تغییرات روی سایت خود این سرورها مراجعه کرده و از طریق آن ها کار خود را انجام می دهند . همچنین سرورهای مجازی می توانند برای میزبانی از سایت ها هم به کار بیایند ، برای این کار شما باید از سیستم عامل لینوکس استفاده کنید ولی این کار توصیه نمی شود زیرا یک شرکت هاستینگ هم امنیت بالاتری را برای شما به ارمغان می آورد و هم اینکه میزبانی از یک وب سایت ممکن است که وقت شما را بگیرد .

انواع سرور مجازی

  1. سرو مجازی کاهش پینگ : این نوع سرور مجازی همانطور که از نامش پیداست عمل کاهش پینگ را انجام می دهد . پینگ دستوری است که سرعت اینترنت شما را نشان می دهد . اگر شما از این سرور مجازی استفاده کنید ، سرعت اتصال شما به سرور اصلی بیشتر می شود . سرور مجازی کاهش پینگ به درد کسانی می خورد که نیاز به پهنای باند بیشتری دارند .
  2. سرور مجازی ابری : این سرور مجازی می تواند کار سرور فیزیکی را برای شما انجام دهد . با این تفاوت که دیگر شما نیاز به پرداخت هزینه برای استفاده از سرورهای فیزیکی نیستید . سرور مجازی ابری دارای امنیت و سرعتی بالا می باشد .
  3. سرور مجازی گیم : با پیشرفت بازی ها و همچنین پیشرفت اینترنت و فراگیر شدن آن کاربران به سمت بازی های چند نفره آنلاین رفته اند . برای اتصال چند دستگاه به سرور اختصاصی نیاز به سرور مجازی گیم می باشد .