فریم ورک های جاوا اسکریپت

فریم ورک های جاوا اسکریپت

7 مهر 1400

فریم ورک به معنای چهارچوب می باشد . کاربرد فریم ورک ها این است که هنگامی که می خواهیم از آن ها استفاده کنیم ، چهارچوب و اسکات پروژه ما را ایجاد می کنند . در واقع فریم ورک ها به ما نشان می دهند که از کدهایمان کجا و چگونه استفاده کنیم . تفاوت فریم ورک ها و کتابخانه های یک زبان هم این است که فریم ورک ها چهارچوب یک پروژه هستند اما کتابخانه ها مجموعه ای از کدهای آماده هستند که داخل یک فایل قرار دارند و برنامه نویسان می توانند در پروژه خود از این فایل های آماده استفاده کنند .

یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در بین علاقه مندان به برنامه نویسی زبان جاوا اسکریپت می باشد . از این زبان هم برای بخش فرانت اند استفاده می شود و با روی کار آمدن کتابخانه هایی مانند Node.js می توان از آن برای بخش بک اند هم استفاده کرد . این زبان دارای فریم ورک های زیادی است که سبب شده تا کار با جاوا اسکریپت آسان تر گردد . شما به خواندن این مقاله با مهم ترین فریم ورک های جاوا اسکریپت آشنا می شوید .

برای آشنایی با مراحل طراحی وب سایت اینجا کلیک کنید .

فریم ورک Anguler.js

با استفاده از این فریم ورک می توان کارهای جالبی انجام داد . برای مثال برنامه نویسان می توانند از آن در کد های HTML خود استفاده کنند . حتی می توان تگ های جدیدی را به HTML اضافه کرد ، به این صورت که با تعریف تگ ها در Anguler.js ، می توان از آن ها در فایل HTML استفاده کرد . این کار برنامه نویسی فران اند را بسیار آسان می کند .

فریم ورک Vue.js

از این فریم ورک بیشتر برای ساخت اپلیکیشن های تک صفحه ای وب استفاده می گردد . این فریم ورک در سال 2013 توسط یکی از کارمندان گوگل روی کار آمد . یکی از مهم ترین مزایای این فریم ورک یادگیری آسان آن می باشد ، همچنین برنامه نویسان می توانند به راحتی با آن کار کنند .

فریم ورک  Aurelia

می توان از این فریم ورک به عنوان نسل بعدی فریم ورک ها برای توسعه وب یاد کرد . با Aurelia می توان HTML را توسعه داد . همچنین از این فریم ورک می توان برای ساخت هر رابط کاربری ای استفاده کرد .

فریم ورک Ember

این فریم ورک در سال 2015 ایجاد شد و توانست در مدت کوتاهی محبوبیت زیادی را کسب کند . علت این محبوبیت هم کاربرد فراوان آن در برنامه ویسی است . Ember می تواند به بهترین شکل ممکن سایت های بزرگ را مدیریت کند و بسیاری از سایت های بزرگ دنیا هم از آن استفاده می کنند . این فریم ورک برای موبایل و دسکتاپ هم مورد استفاده قرار می گیرد .

در نتیجه می توان گفت که جاوا اسکریپت یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی می باشد و اگر شما می خواهید تا این زبان را یاد بگیرید و با آن کار کنید بهتر است تا این فریم ورف ها را هم یاد بگیرید تا هم کار شما راحت تر شود و هم بتوانید تا پروژه هایی بسیار زیبا تر را ایجاد کنید .